۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
اصفهان به دمای ۴۲ درجه رسید

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به حاکمیت الگوهای گرم تابستانه طی هفته آینده، گفت: امروز کلانشهر اصفهان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد، گرمترین روز سال جاری را تجربه می کند.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم شرایط جوی نسبتاً پایدار در استان، اظهار کرد: بر این اساس طی امروز  آسمان در بیشتر مناطق استان  به‌صورت صاف و در ساعات بعدازظهر و شب گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید  پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده ۲ درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک ترین ساعات صبح فردا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی می شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به تقویت و حاکمیت الگوهای گرم تابستانه طی هفته آینده، از افزایش محسوس دما  در بیشتر مناطق استان در نیمه نخست تابستان خبرداد و گفت:  افزایش دمای فراتر از نرمال در مناطق مرکزی، شمالی، شرقی و جنوبی استان بیش از سه درجه سانتی گراد خواهد بود که طی هفته آخر تیرماه تا هفته نخست مردادماه ادامه دارد.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: در مقایسه با روزهای گذشته کلانشهر اصفهان امروز گرمترین روز را با دمای ۴۲ درجه تجربه می کند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان با دمای ۴۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق استان خواهند.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان در خصوص احتمال وقوع گرد و خاک طی روزهای آینده نیز گفت: براساس نقشه های هواشناسی برای هفته آینده پدیده خاصی پیش بینی نمی شود و کیفیت هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

کد خبر 381363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.