روایتی از احیای ۸۰ هکتار باغ سیب/ راه‌حل جبران عقب‌ماندگی چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج به انتقادها در خصوص کم صحبتی خود در شورا و نیز به سوالی درباره احیای باغات متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی در مهرشهر پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غدیر مهدوی در کانال تلگرامی خود در پاسخ به این انتقاد که چرا عضو اقتصاد دان شورا کم صحبت است و در شورا تذکر کمتر می‌دهد، نوشت: در ماه‌های اولیه شورای پنجم، تاثیر گذارترین طرح‌های دو فوریتی را برای رفع بحران های کلانشهر کرج از جمله طرح سیستم حمل و نقل ترم که طرحی کاملا اقتصادی ، ارزان، بدون ایجاد آلودگی، زیبا و دارای قابلیت جذب توریست بود و امکان جذب سرمایه گذار بین المللی نیز برای آن وجود داشت، را ارائه نمودم.

وی افزود: طرح دوفوریتی ایجاد آرامش در شهر با انجام اصلاح و تعمیر آسفالت خیابان‌های اصلی و خط کشی آنها، حذف سرعت گیرهای غیر استاندارد و جلوگیری از تداخل عابرها و ماشین‌ها در میادین اصلی را در همان ماه اول شورا به تصویب رساندم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج همچنین ارائه طرح بیمه تکمیلی مناسب کارکنان شهرداری و طرح تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری را از اقدامات خود در ماه‌های نخست شورای پنجم نام برد.

وی ادامه داد: پس از مدتی دریافتم که متاسفانه در شورا و شهرداری جدیت کافی در انجام این طرحها و امور مهم وجود ندارد و این امور در بسیاری مواقع در حد سخن باقی می‌ماند لذا ترجیح دادم سخن بی اثر و تذکر بی ثمر کمتر بر زبان آورم.

مهدوی اضافه کرد: در جلسات گروهی بیشترین تلاش‌ها را برای منظم و مدون کردن برنامه‌ها نمودم تا جایی که از تدوین میثاق نامه شهردار گرفته تا اغلب برنامه‌های درون گروهی را به کمک یکی دو نفر از همکاران به تحریر درآوردم. 

وی خاطر نشان کرد: مشکلات جامعه به حدی پیچیده است که هیچ فردی به تنهایی سوپرمن‌وار نمی تواند مشکلات را حل نماید اما در همین جامعه پیچیده اگر مدیران درستکار، خردورز، جسور ، آینده‌نگر و توانمند باشند و بتوانند سیستمی براساس نظم و درستکاری ایجاد کنند ، میتوانند الگوی مناسبی برای تحول و توسعه باشند.

این فوق دکتری اقتصاد عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته نشان داده‌ام که دنبال کوچکترین منفعت شخصی برای خود، خویشان و دوستانم نیستم توضیح داد: تنها و تنها هدفم برای عضویت در شورای شهر کرج، به منصه عمل رساندن بخشی از آموخته ها و تجارب بین المللی ام برای شهر کرج است؛ تجربه حدود نه سال زندگی و تعلیم و تعلم در ژاپن و تعامل و تضارب با مردم کشورهای گوناگون مرا با گوشت و پوست و استخوان و همه وجودم به این یقین رسانده است که تنها راه نجات از اهریمن عقب ماندگی تلاش و کوشش  مجدانه و خردمدار و درستکاری و صداقت است.

وی همچنین درباره اقدامات خود در بازگردانده شدن حدود ۸۰ هکتار از باغ سیب مهرشهر که متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی بود به مجموعه فضای سبز کرج، توضیح داد: اوایل شورای پنجم، متوجه شدم که دانشگاه علامه طباطبایی که عضو هیئت علمی آن هستم حدود ۸۰ هکتار باغ سیب متعلق به خود را رها کرده و درختان آن خشک شده و محل سگان ولگرد شده است.

مهدوی افزود: با رییس و معاونان دانشگاه علامه طباطبایی بارها مذاکره و مکاتبه کردم تا طرحی را برای احیای آن تهیه نمایند؛ پس از مذاکرات طولانی بین دانشگاه و شهرداری طرح احیای آن‌ها پذیرفته شد و دانشگاه در اولین مرحله حدود دوهزار نهال درآن غرس نمود.

دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مراحل بعدی از قبیل تکمیل کاشت نهال و دیوار کشی و غیره با هماهنگی شهرداری منطقه چهار در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل واقع شدن باغ در مسیر قطار سراسری، انجام هماهنگی‌ها و اخذ موافقات و دلایل دیگری چون بوروکراسی و محدودیت بودجه دانشگاه، پروژه زمان بر شده است اما عزم مدیران دانشگاه، به‌طور جدی بر احیای کامل باغ سیب متعلق به دانشگاه علامه طباطبایی است.

کد خبر 381341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.