جذب گردشگر باید توسط جذابیت گردشگری ایجاد ‌شود

گلپایگان- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بودجه به وعده خود در پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومانی به هشت بانک را عملی نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی منصوری امروز(پنجشنبه) در کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: جذب گردشگر باید توسط جذابیت گردشگری ایجاد ‌شود و برای جذابیت گردشگری گاهی وام نیاز نیست و فقط می‌توان وام بلاعوض پرداخت کرد.

وی گفت: گلپایگان جاذبه گردشگری دارد و برای جذب گردشگری جشنواره محلی در دستور کار قرار گیرد، باید برنامه بلند مدت نه به سبک سنتی بلکه متناسب با  ۱۰ سال آینده شهرستان مانند در آمد سرانه، میزان اشتغال و زیر ساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حد توان برای اشتغالزایی این شهرستان کمک می‌شود، گفت: تمام ظرفیت‌های شهرستان خاص و پیشرو نیست بلکه برنامه الگوی توسعه اقتصاد و اشتغال باید با توجه به نیارهای شهرستان ستجیده و سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در زمینه ایجاد ۱۰ رشته توافق کرده که یکی از آن‌ها گیاهان دارویی است، تصریح کرد: تأمین سرمایه در گردش یک شرکت بزرگ بهتراست و در این زمینه بانک‌ها برنامه جدیدی راه‌ندازی خواهند کرد.

منصوری تصریح کرد: وظیفه دولت کمک فنی و اعتباری است یعنی پرداخت یارانه سود تسهیلات نیست بلکه وظیفه دولت تنها توسعه بازار است.

وی گفت: در ۱۲ سال گذشته کشور در سال پنج هزار تن فرش صادر می‌کرد که اکنون به ۴۰۰ تن در سال رسیده است، بنابراین اگر به دار قالی وام بدهیم فضای بازار را توسعه داده و دارهای قالی زده می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ضمانت روستایی مشکل دارد و بانک‌ها به وعده پذیرش وصیغه‌ها عمل نکردند که در بودجه سال ۹۸ به صندوق  ضمانت روستایی پیشنهاد شده که وام داده شود.

وی گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ سهم اشتغال روستایی صفر بوده اما سال گذشته به ۲۵ درصد اشتغال کشور رسیده است یعنی وام‌های اشتغتل روستایی با وجود کم بودن اثر گذار بوده است.

منصوری با اشاره به اینکه از مجلس تقاضای اختیاز تغییر بانک‌ها و تغییر میزان همکاری آن‌ها را به وزارت کار خواستار شدیم، گفت: سازمان برنامه و بودجه به وعده خود در پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومانی به هشت بانک را عملی نکرده است.

کد خبر 381332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.