درباره تصمیم تازه ایران با طرف‌های برجام رایزنی می‌کنیم

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه درباره تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، با طرف‌های باقی‌مانده در برجام رایزنی می‌کند.

به گزارش ایمنا، اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد در حال رایزنی با طرف‌های باقی‌مانده در برجام است و با آن‌ها درباره گام‌هایی که باید در صورت افزایش سطح غنی‌سازی ایران برداشت، مشورت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مورد تصمیم ایران برای تعلیق برخی تعهدات برجامی، گفته است: «ما از ایران خواسته‌ایم آن‌ها گام‌ها را به عقب بازگرداند و از اقدامات بیشتر که توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کنند، اجتناب کند.»

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های گسترده، اعلام کرد در پی عدم تحقق وعده طرف‌های باقی‌مانده در برجام برای جبران خسارات ناشی از خروج آمریکا از این توافق، گام‌هایی را برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای برمی‌دارد.

برنامه جامع اقدام مشترک در دو بند، به صراحت عنوان کرده است که احیای تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق، به ایران این حق را اعطا می‌کند که اجرای بخشی یا تمام تعهدات خود ذیل برجام را متوقف کند. ایران در گام نخست، تعهد به سقف برجامی اورانیوم با غنای پایین و آب سنگین را تعلیق کرد. «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیروز گفت جمهوری اسلامی ایران در گام دوم که روز ۱۶ تیر خواهد بود، احتمالا سطح غنی‌سازی اورانیوم را به بالاتر از ۳.۶۷ درصد ارتقا می‌دهد.

کد خبر 381330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.