سرنوشت شوم مهتاب به ۲۰ میلیون تومان گره خورده است!

جزییات تخصیص پنج هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیرترین و جوانترین های کنکور ۹۸، وقوع شش زمین لرزه طی چند ساعت در دامغان و ماجرای سرنوشت شوم مهتاب ۱۱ ساله را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معامله ۲۰ میلیون تومانی پدر معتاد با مردی ۳۰ ساله، سرنوشت مهتاب را به زندگی با مردی گره زده که به ادعای خودش ۱۷ سال از عروسش بزرگ‌تر است.
در شرایطی که بسیاری گمان می‌کردند با نجات رها دختر ۱۱ ساله ایلامی قصه تلخ فرستادن دختر بچه‌ها به خانه مردان بزرگسال پایان می‌پذیرد، ماجرای مهتاب نشان می‌دهد همچنان این قصه شوم ادامه دارد و تا پایان روایت تلخ راهی طولانی پیش روست.

مهتاب که به همراه مادرش برای تأمین معاش زندگی در مزرعه‌های حاشیه شهر تهران کار می‌کند، شناسنامه ندارد. دستان ملتهب و متورمش بیشتر به زنان ۴۰ یا ۵۰ ساله‌ای می‌ماند که بیشتر عمرشان را کار کرده‌اند. اما جثه ریزش گواهی می‌دهد که این دختر بچه نباید بیش از ده، ۱۱ سال داشته باشد. مادرش هم درست نمی‌داند او چند سال دارد فقط می‌گوید دو سه سال بعد از پسرم به دنیا آمده.

چشمان مهتاب فروغی ندارد، غم در نگاه او موج می‌زند. می‌گوید: نمی‌خواهد مانند هم سن و سالانش کودکی کند، عروسک نمی‌خواهد و حاضر است در همان مزرعه از صبح تا شب کار کند و شب‌ها هم از درد و سوزش دستانش تا صبح اشک بریزد اما قدم در خانه مردی که ۱۷ سال از او بزرگ‌تر است نگذارد. اصلاً پسرها را دوست ندارد. دوست که ندارد هیچ از آنها می‌ترسد. خواستگارش که به خانه می‌آید در پستو قایم می‌شود تا او را نبیند و با او هم کلام نشود. پسری که برای ازدواج با مهتاب و تباهی زندگی دخترک بی‌پناه، ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرده و خانواده‌ای ندارد، اگر خانواده‌ای هم در کار باشد همراه او نیستند حتی برای خواستگاری هم نیامده‌اند. خودش به تنهایی قدم پیش گذاشته و هزینه را تمام و کمال پرداخته است. مرد ۳۰ ساله شناسنامه هم ندارد و چه بسا سنی بیش از ۳۰سال هم داشته باشد.

اما راه نجات مهتاب به پولی ختم می‌شودکه به ادعای برخی از اطرافیان صرف رفع مشکلات زندگی خانواده‌ای ۹ نفره شده. خیرین توانسته‌اند پدر و مادر را از این معامله شوم منصرف کنند اما باید آن ۲۰ میلیون تومان به صاحبش بازگردد، به مردی که می‌خواهد زندگیش را بر خرابه‌های زندگی دخترکی بنا کند که سال‌ها از او کوچکتر است. خیرین تلاش بسیار کرده‌اند تا با خواستگار ۳۰ ساله به توافق برسند اما او در هیچ یک از جلسات حضور نیافته و گفته فسخ قرارداد ازدواج را تنها با دریافت کامل پولش می‌پذیرد.

پیرترین و جوان‌ترین داوطلبان کنکور ۹۸ مشخص شدند

بسیاوش دینوری متولد سال ۱۳۱۷ از کرمانشاه در گروه آزمایشی علوم انسانی و امیر محمد کاملی متولد ۱۳۸۳ از تهران به عنوان داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور امسال شرکت داشتند.

در آزمون سراسری سال جاری تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب شرکت داشتند که از این تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن و مابقی مرد بودند.

به نوعی بیش از ۵۷ درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می دهند. گفتنی است شمار داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر افزایش داشته داست.

شیر دهی مناسب ۲۲ درصد مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهد

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت گفت: شیر مادر سالم‌ترین و مطمئن‌ترین غذای کودک در دو سال اول تولد است.

حیدر زاده در سمینار دو روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در تربت جام با بیان اینکه شیر دهی مناسب ۲۲ درصد مرگ و میر نوزادان را کاهش می‌دهدافزود: شیر دهی پروسه فیزیولوژیک است و همه مادرها می‌توانند انجام دهند، ولی نیاز به آموزش، مراقبت و هدایت مادران در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: شیر خوردن نوزاد به مدت ۲ سال خطر عفونت‌های تنفسی، گوارشی، اسهالی و بیماری‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و برای مادر فواید زیادی دارد.

رئیس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت گفت: ارتقا و اهمیت شیر مادر هزینه‌های زیادی نمی‌خواهد، ولی سود زیادی برای سلامت مادر و جامعه دارد.

تخصیص ۵ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

وزیر رفاه از تخصیص ۵ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت:صندوق بازنشستگی حق ورود در سرمایه گذاری که سود آور نباشد را ندارد و باید سبدی را اداره کند که به بازنشستگان سود برساند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ما باید مسیر بهبود شرایط زندگی بازنشستگان را از ابتدا تا انتها فراهم کنیم. در جلساتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم وی اعلام کرد که مستمری بازنشستگان همچون کارمندان افزایش می‌یابد و علاوه بر آن ۵ هزار میلیاردتومان نیز برای همسان‌سازی حقوق آنها در نظر گرفتیم.

وی یاد آورشد: باید هزینه‌های صندوق بازنشستگی کاهش یابد و در این مدت نیز رئیس صندوق در این مسیر حرکت کرد و از محل صرفه‌جویی هزینه‌های جاری صندوق بازنشستگی برای یک هزار فقره وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشسته اعتبار فراهم کرد.

وقوع ۶ زلزله در دامغان

به گفته ایرج رئیسیان مدیرکل بحران ستان مدیریت بحران استان سمنان این زمین لرزه ساعت ۱۰:۵۷ دقیقه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در کلاته دامغان روی داد که تعداد دفعات و ریشتر این زلزله‌ها رو به افزایش است.

وی افزود: از بامداد امروز تاکنون ۶ زمین لرزه به بزرگی ۳.۸ تا ۲.۵ ریشتر این منطقه را لرزانده است و خوشبختانه این زلزله‌ها هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

کشف ۲۱۷ کیلو تریاک در "داراب"

سردار رهام بخس حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان "داراب" خبر داد

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از  تعقیب و گریز،  یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر متوقف و در بازرسی از آن ۲۱۷ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ، به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کد خبر 381327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.