باید مشعل‌های نشاط و سرزندگی در اصفهان روشن شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای غالب شدن به بیماری‌ها و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی باید مشعل‌های نشاط و سرزندگی را به دست گرفته و در امور روزمره به کار گیریم، اما اگر شهروندان فقط منتظر مسئولان بمانند تا شهر را سرزنده کنند به طور یقین به نتیجه مطلوبی نمی رسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی ظهر امروز (پنجشنبه) در دومین جشن سالانه سلامتی پس از سرطان با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در همه امور شهر اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان زمانی می‌تواند در ماموریت‌ها موفق باشد که مشارکت شهروندان در همه امور را داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه شهر اصفهان از کالبد شهری تشکیل شده است، افزود: کالبد شهر متشکل از خیابان‌ها و سخت افزارهایی که در سطح شهر وجود دارد، است و تلاش مدیریت شهری بر این است که شرایط محیط زیست در کالبد شهر اصفهان مثل نیازها در  زیر گذرها و روگذرها، حمل ونقل شهری، فضای سبز شهری را در قالب کالبد شهری ببینیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انسان محوری مهم‌تر از کالبد شهری است و معتقدیم اگر مدیریت شهری بهترین شرایط را از لحاظ کالبدی ایجاد کند و زیباترین پارک ها و مراکز تفریحی، روان ترین خیابان ها و پیشرفته ترین حمل و نقل را داشته باشد، اگر شهروندانش از سرزندگی لازم برخودار نباشند نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی با بیان اینکه شهر وابسته به شهروندان است، اظهار کرد: اگر شهروندان نشاط لازم را نداشته باشند اقداماتی که انجام می‌شود، بی نتیجه است و برای حاکم کردن فضا با نشاط و امیدوار کننده برای شهروندان بایستی با آنها حرکت کنیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به شهر حس تعلق داشته باشند، ادامه داد: در شهر اصفهان شهروند درجه یک و دو و سه نداریم و در دید مدیریت شهری همه مردم به لحاظ عزت، کرامت و شانی که دارند در هر نقطه ای از شهر منطقه برخودار یا نیمه برخودار و یا محروم زندگی کنند، شهروند درجه یک هستند.

وی تاکید کرد: اگر کسی در بدترین منطقه شهری زندگی کند اما رعایت حال دیگران کرده به حقوق دیگران توجه کند و نشاط و شادابی شهر را مد نظر داشته باشد شهروند درجه یک محسوب می شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه همه شهروندان نسبت به شهر اصفهان مسئولیت دارند، گفت: با توجه اینکه ریشه بسیاری از بیماری‌ها وابسته به استرس و شوک های عصبی است، اگر در شهر ناهنجاری‌های رفتاری دیدید و اگر ناظر رفتارهایی در شهر هستید که منجر به عصبانیت و استرس شما می شود باید حس مسئولیت پذیری را داشته باشید.

وی تاکید کرد: برای غالب شدن به بیماری‌ها و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی باید مشعل‌های نشاط و سرزندگی را به دست گرفته و در امور روزمره به کار گیریم، اما اگر شهروندان فقط منتظر مسئولان بمانند تا شهر را سرزنده کنند به طور یقین به نتیجه مطلوبی نمی رسند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در جمع شفا یافتگان سرطانی قول میدهیم که به درستی نمایندگی شهروندان اصفهانی را داشته باشیم و برای حمایت از سازمان های مردم نهاد و برای همراه شدن با عزیزانی که بدون نام و نشان و با اخلاص و تمام وجود دغدغه همنوعان خودشان را دارند مدیریت شهری نیز از تلاش در این زمینه وهمراهی و دغدغه مندی برای همنوعان دریغ نکند.

کد خبر 381324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.