کودکان کار اصفهان هزینه تحصیل ندهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان کودکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین کودکان کار هزینه تحصیل پرداخت نمی‌کنند.

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تشدید نظارت بر دریافت هزینه از والدین هنگام ثبتنام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: این نظارت باید در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای بیش از دیگر نواحی مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: ضروری است بازرسان آموزش و پرورش استان اصفهان نسبت به دریافت شهریه از دانش آموزان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان تمرکز بیشتری داشته باشند تا دانشآموزی به دلیل شرایط بد اقتصادی و فقر از تحصیل بازنماند.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رایگان شدن هزینه‌های تحصیلی برای کودکان کار همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: این امر باید در آئین‌نامه‌های ثبت‌نام دانش آموزان در آموزش و پرورش لحاظ شود.

وی به انجام مذاکراتی با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص نحوه دریافت شهریه مدارس از دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و گفت: به دنبال این مذاکرات مقرر شد از دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و کودکان کار هیچ هزینه‌ای بابت ثبت‌نام اخذ نشود.

کد خبر 381318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.