امید تنها راه درمان سرطان است

مدیرعامل کانون حامیان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج گفت: رضایت از داشته‌ها و امید به زندگی تنها راه درمان سرطان است، باید توجه داشته باشیم که شیمی‌درمانی نمی‌تواند سرطان را ریشه کن کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرحیم عظیمی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در دومین جشن سالانه سلامتی پس از سرطان اظهار کرد: متخصصان شیمی درمانی هر روز با بیماران سرطانی و شیمی درمانی مواجه هستند، طی ۳۰ سال خدمت به این بیماران به این نتیجه رسیدم سرطان بیماری نیست و پیامی از جانب خداوند است، براین باورم که درمان سرطان در وجود خود بیمار است.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه ۸۰ درصد علت ابتلا به سرطان بسته به شرایط روحی و زندگی مبتلایان است، تأکید کرد: این بیماران باید خود برای بهبودشان تلاش کنند و برای این امر انگیزه داشته باشند.

مدیرعامل کانون حامیان بیماران سرطانی و صعب العلاج با بیان اینکه شیمی‌درمانی نمی‌تواند غده سرطان را ریشه کن کند، افزود: طی یک دهه اخیر طب تسکینی را در دستور کار قرار دادیم تا با تغییر سبک زندگی و تفکر و اعتقاد بیماران، آن‌ها را به زیستن دعوت کنیم تا بتوانند با بیماری سرطان مقابله کنند.

وی اظهارکرد: بر اساس آنچه در مطالعات به دست آمده، کاربردی‌ترین درمان سرطان تقویت سیستم ایمنی در درون بدن خود بیماران است، این فرضیه علمی در دنیا به اثبات رسیده ضمن اینکه تقویت سیستم ایمنی بدن در درمان سرطان و همه بیماری‌های صعب العلاج بسیار موثر است.

عظیمی با بیان اینکه انسان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری باید عشق به داشته‌هایش داشته باشد، افزود: بایستی انسان بداند که بیماری‌ها همیشه هستند و تعادل و ثبات درونی فرد موجب آرامش و سالم زیستن او می‌شود.

وی با بیان اینکه علت افزایش سرطان بسته به فاکتورهای بیرونی و درونی است، ادامه داد: فاکتورهای بیرونی شامل زمین، خاک، هوای آلوده، عفونت، ویروس و مواد شیمیایی، اشعه آفتاب و موارد دیگر هستند و علت سرطان در داخل سیستم ایمنی بدن است.

این متخصص سرطان شناس و طب تسکینی با اشاره به اینکه هروقت انسان تعادل درونی را افراط گونه از دست بدهد و سیستم ایمنی بدن کاهش یابد بیماری او پیشرفت می‌کند، اظهار کرد: در دو دهه اخیر اثبات شده بیماری که نمی‌ترسد و همواره امیدوار است، درمان می‌شود و درواقع ترس و ناامیدی باعث افزایش سطح کورتون بدن و تدوام بیماری سرطان می‌شود.

وی گفت: همه افراد از کودکی تا آخرین روزهای عمر مستعد ابتلا به سرطان هستند، درحقیقت این سلول‌های بنیادی از بدو تولد در وجود انسان است و هرگاه آرامش درونی افراد بهم بریزد و فاکتورهای بیرونی و درونی دربدن انسان دخیل باشد، بیماری سرطان بروز می‌کند و با کاهش تعادل و آرامش و سیستم ایمنی بدن این بیماری روند بیشتری دربدن بیماران پیدا می‌ کند.

حال رادیوتراپی اصفهان خوب نیست

همچنین پوریا عادلی، دبیر انجمن سرطان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به فعالیت نشریه سین سرطان تا سلامتی در دومین جشن سالانه سلامتی پس از سرطان اظهار کرد: طی پنج سال گذشته با همت اساتید و با همیاری پزشکان و انجمن های علمی این نشریه در زمینه ارائه خدمات به بیماران سرطانی آغاز به کار کرد و با توجه به اینکه این دیدگاه در بین مسئولان و مردم وجود دارد که سرطان بیماری غیرقابل بهبود است، باعث شده که درانجام کارها چندان موفق نباشیم و از سویی بیمار هم با این تفکر که سرطان بیماری غیرقابل بهبود است، مدام رنج می‌برد، هدف از فعالیت این نشریه تغییر این دیدگاه بین مردم و مسئولان است.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با تأکید بر اینکه سرطان بیماری قابل درمان است، گفت: بنابراین نام این نشریه را از سین سرطان تا سلامتی گذاشتیم تا به مردم تفهمیم کنیم که بیماری سرطان قابل بهبود است و درواقع این نشریه با وجود همه این مشکلات آغاز به کار کرده و درحال فعالیت و ارائه خدمات به بیماران سرطانی اصفهان است.

عادلی تأکید کرد: برگزاری دومین جشن سالانه سلامتی پس از سرطان به این منظور است که دردهه کرامت بتوانیم با مسئولان و بهبودیافتگان سرطان دیدار داشته باشیم و در این زمینه استارت کارهای خوب و جرقه‌های پیشرفت را در بهبود این بیماران بزنیم.

دبیرانجمن سرطان اصفهان تأکید کرد: درگذشته اصفهان مهد رادیوتراپی ایران شد و اساتید اصفهان بنیانگذاران رادیوتراپی بودند و اکنون حال رادیوتراپی اصفهان خوب نیست و هنوز روش‌های جدید رادیوتراپی را در اصفهان نداریم و بیماران برای درمان مجبور هستند که به سایر استان‌ها سفر کنند.

عادلی با بیان اینکه حل این مسائل باید در دوران مدیریت استاندار فعلی باشد، گفت: از استاندار تقاضا داریم که در این زمینه پیگیری و برای راه اندازی مرکزی برای ارائه روش های جدید رادیوتراپی در اصفهان اقدام لازم را انجام دهند و معتقدم اگر این مسئله در دوره استاندار فعلی حل نشود به طور یقین درآینده هم حل نخواهد شد.

کد خبر 381310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.