راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تاپایان تیرماه

گلپایگان_معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این سامانه، سیاست‌گذاری دقیق در حوزه اشتغال و کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی منصوری امروز(پنجشنبه) در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از مجموع ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابعی که در اختیار این وزارتخانه بوده، ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای نهادهای حمایتی و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اکنون مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار این وزارتخانه است که هشت هزار میلیارد تومان آن را بانک‌ها به متقاضیان پرداخت کردند.

 منصوری خاطرنشان کرد: برای اینکه اثربخشی تسهیلات افزایش پیدا کند دو برنامه همزمان در دستور کار قرار دادیم از جمله مداخلات توسعه و اشتغال مناطق روستایی با همکاری نهاد و دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و یک برنامه هم بحث تمام‌شماری و نظارت دقیق در دستارودهای این برنامه بوده که در حال انجام است تا به اشتغال واقعی برسیم و منابع هدر نرود.

وی از راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان تاپایان تیرماه امسال خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه ایجاد ابزاری برای سیاست‌گذاری دقیق در حوزه کار و اشتغال کشور است؛ با راه‌اندازی این سامانه همه افراد شاغل در کشور علاوه براینکه یک کد شغلی دریافت می‌کنند تخصص، مهارت و تجربه آنان نیز مشخص می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف از سفر به گلپایگان این بود که یک برنامه مشخص و مشترک بین‌دستگاهی و بخش خصوصی با محوریت فرمانداری و همکاری دستگاه‌ها برای توسعه اقتصاد و اشتغال شهرستان داشته باشیم که ظرف مدت یک ماه آینده برای پیاده‌سازی آماده می‌شود.

منصوری اظهار کرد: از بانک‌ها انتظار داریم که سرمایه گذاری را تسهیل و به جای عملکرد منفعلانه، شفافیت و سرعت عمل در پرداخت تسهیلات را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: رویکرد وزارت کار تثبیت اشتغال موجود و توسعه اشتغال در رشته‌های فعال است.

کد خبر 381309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.