اجرای طرح «محله‌های عمودی» در شیراز

معاون خدمات شهری شهردار شیراز گفت: با توجه به توسعه و افزایش مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی، طرح «محله‌های عمودی» با هدف تبیین فرهنگ آپارتمان‌نشینی در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا محمدحسن‌پور در آئین گشایش طرح محله‌های عمودی در مجتمع مسکونی پارسیان، اظهار کرد: شهرداری شیراز به مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کار بزرگی را با عنوان طرح محله‌های عمودی در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه شیراز همواره جزء بهترین کلانشهرهای کشور است و عمده‌ترین دلیل آن نیز ارتقای فرهنگی و مردم فرهنگ‌دوست آن است، افزود: انتظار می‌رود که مردم شیراز در رابطه با زندگی در محله‌های عمودی نیز در کشور سرامد باشند و بی تردید همین‌گونه است.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز با اشاره به اینکه انسان همواره به صورت اجتماعی زندگی می‌کند و در این زندگی اجتماعی و همراه بودن و در کنار هم بودن محدودیت‌هایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای اینکه به عنوان یک اجتماع انسانی زندگی موفق داشته باشیم با وضع قوانین سعی می‌کنیم محدودیت‌هایی ایجاد کنیم ولی معنای آن گرفتن زندگی خوب از انسان‌ها نیست و محدودیت‌هایی که در برخی جوامع وجود دارد به سبب پیشرفت جوامع است.

محمدحسن‌پور تصریح کرد: امروزه زندگی در خانه‌های ویلایی به حداقل رسیده و مردم به این نتیجه رسیدند که در آپارتمان یا همان محله‌های عمودی زندگی کنند و این زندگی، شرایط خاصی دارد که برای بهتر زندگی کردن ساکنان این محلات است.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز گفت: مدیران شهری و مسئولان انتظار دارند با همراهی شهروندان، شهری در خور نام و شان شیراز داشته باشیم که این انتظار محقق نمی‌شود جز با مشارکت مردم؛ از این‌رو مدیران شهری و شورا و شهرداری تلاش برای تقویت مشارکت مردم و ارتقای فرهنگی شیراز را شعار خود قرار داده‌اند و بر همین اساس برنامه‌های مختلف از جمله طرح محله‌های عمودی را تدوین و اجرا می‌کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این برنامه‌ها به سمت و سویی حرکت کند که شیراز همچون گذشته خال رخ هفت کشور باشد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه همه در کنار هم فعل خواستن را صرف کنیم تا شیرازی آباد برای خود و آیندگان داشته باشیم.

کد خبر 381307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.