دوازدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید برگزار می‌شود

مسئول شبکه جوانان رضوی استان اصفهان گفت: امسال دوازدهمین سال برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید است. این جشنواره در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به منظور زیارت از راه دور برای افرادی که نمی‌توانند به آستان قدس رضوی بروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد توکلی، مسئول شبکه جوانان رضوی استان اصفهان صبح امروز _۱۳ تیرماه_ در نشست خبری خادمان رضوی، اظهار کرد: امسال دوازدهمین سال برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید است. این جشنواره در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به منظور زیارت از راه دور برای افرادی که نمی‌توانند به آستان قدس رضوی بروند برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره از فردا ۱۴ تیر آغاز و تا  بیست و سوم ادامه دارد که طی این این روزها کاروان رضوی به شهرستان‌های مختلف استان اصفهان سر می‌زنند. در مجموع ۱۸۵ برنامه برای خادمان رضوی آماده کرده‌ایم که شامل جشن‌های عمومی، شش مورد دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار با هشت جانباز، زیارت ۱۰ امامزاده استان اصفهان، دیدار با شش امام جمعه در استان اصفهان می‌باشد.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان اصفهان تصریح کرد: از دیگر برنامه‌هایی که برای خادمان رضوی تدارک دیده‌ایم می‌توان به سر زدن به بیمارستان‌ها، دیدار با علمای شهر، بازدید از پنج زندان استان، بازدید از صنایع استان و شهرستان‌ها اشاره کرد.

توکلی در خصوص برنامه‌های کاروان خادمان رضوی گفت: روز شنبه یک گروه از خادمان به بویین و میاندشت می‌روند و گروه دوم به باغ بهادران می‌روند. یکشنبه گروه نخست به نجف آباد و گروه دوم به دیدار با نماینده ولی فقیه و پس از آن به شهرستان فلاورجان می‌روند. روز دوشنبه گروه نخست به داران و گروه دوم به اردستان می‌روند. همچنین دوشنبه شب خادمان در برنامه هشت بهشت میهمان شبکه اصفهان هستند. روز سه‌شنبه یک گروه عازم شهر سمیرم و گروه دوم شهرستان کوهپایه هستند. چهارشنبه گروه نخست شهرضا و گروه دیگر به دهاقان و خمینی شهر می‌روند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه گروه نخست به نایین و جرقویه و گروه دوم به درچه و مجموعه فرهنگی اصفهان و خوراسگان و گلستان شهدا می‌روند. روز جمعه گروه نخست به خوانسار و گروه دوم به مبارکه می‌روند. روز شنبه هر دو گروه در اصفهان به بازدید از ادارات و بیمارستان‌ها می‌پردازند و در روز یکشنبه که آخرین روز است این کاروان را پیش از ظهر به سمت مشهد مقدس بدرقه می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص مجموعه ره روان وصال گفت: این مجموعه که مجموعه‌ای تربیت محور است از سال ۱۳۸۶ آغاز به فعالیت کرده و در سال ۱۳۹۶ به عنوان مجموعه نمونه تربیتی انتخاب شده است. دفتر این مجموعه در خیابان فروغی در مسجد پناهی قرار دارد. ۲۵۰ دانش آموز در این مجموعه به فعالیت می‌پردازند و هرساله برنامه‌های جامعی را در محرم و غدیر در شهر برگزار می‌کنند.

کد خبر 381297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.