همه برای جاری بودن زاینده‌رود کمک کنیم/شکوفایی استعداد کودکان در شهر

شهردار اصفهان گفت: اصفهان در زمینه شهر دوستدار کودک الگویی برای شهرهای دیگر کشورهاست و امیدواریم برنامه‌هایی که در این راستا اجرا می‌شود زندگی راحت را برای کودکان شهر به ارمغان آورده و امکان شکوفایی استعدادهای آنان برای تبدیل شدن به افراد مهم جامعه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: اگر در جامعه ما کرامت انسانی حفظ شود، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، رفع خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت "روز قلم" افزود: خداوند به قلم و آنچه با آن می‌نویسند سوگند یاد کرده است؛ این روز را به همه کسانی که در حوزه آگاهی مردم به‌ویژه در مطبوعات می‌نویسند تبریک می‌گوییم و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح "موزه اهل قلم" که مقدمات آن نیز انجام شده است در اصفهان باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به رویدادهای هفته گذشته ادامه داد: در هفته گذشته مقدمه پیوستن اصفهان به شهرهای دوستدار کودک انجام شد البته قبلا نیز جلساتی با مسئولان یونیسف و وزارت کشور در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اصفهان در زمینه شهر دوستدار کودک الگویی برای شهرهای دیگر کشورهاست و امیدواریم برنامه‌هایی که در این راستا اجرا می‌شود زندگی راحت را برای کودکان شهر به ارمغان آورده و امکان شکوفایی استعدادهای آنان برای تبدیل شدن به افراد مهم جامعه را فراهم کند.

نوروزی با اشاره به امضای توافقنامه سازمان ملی بهره وری ایران و شهرداری اصفهان تصریح کرد: این توافقنامه سبب شکل‌گیری مشاوره و آموزش‌های لازم از سوی یک نهاد رسمی برای آموزش مصرف بهینه انرژی به مردم می‌شود و در همین زمینه نمایشگاهی در میدان امام حسین(ع) با همکاری دستگاه‌های دیگر و با موضوع انرژی خورشیدی برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: از افراد و دستگاه‌های مرتبط دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این نمایشگاه با تولیدکنندگان گفت‌وگو کنند تا بتوانیم از سوخت‌های فسیلی رهایی پیدا کرده و بخشی از انرژی خود را از این طریق تامین کنیم.

شهردار اصفهان اظهار کرد: شهرداری روی آوردن به این انرژی را از خود آغاز کرده و اکنون ۳۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی تولید و قرارداد ۵۰۰ کیلووات دیگر نیز در سازمان میادین با مشارکت بخش خصوصی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه شدت تابش خورشید در اصفهان بسیار خوب است این روند باید در همه بخش‌ها ادامه پیدا کند و امیدواریم این شهر به شهر انرژی خورشیدی تبدیل شود.

نوروزی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، افزود: برنامه‌ریزی در زمینه اوقات فراغت با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مناطق ۱۵ گانه، تابستانی پرنشاط را برای شهروندان رقم خواهد زد تا اینگونه نقشی در شادی شهروندان داشته باشیم.

رونق گردشگری مذهبی با افتتاح میدان سوم شهری

وی با اشاره به احداث میدان شهری در شرق حرم زینبیه تصریح کرد: این میدان بعد از میدان امام خمینی(ره) و امام علی(ع) سومین میدان شهر برای جبران کمبود سرانه‌های فرهنگی شهر خواهد بود و مساحتی بالغ بر ۱۹ هکتار را شامل می‌شود که چهار هکتار آن جزء موقوفات سازمان اوقاف است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در کمیسیون ماده ۵ کلیات این طرح تصویب شده و با توافق مردم آزادسازی‌های آن انجام خواهد شد؛ فضاهای بهداشتی، آموزشی و اقامتی پیرامون این میدان نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به هزینه سنگین و نیاز منطقه، امیدواریم اوراق مشارکت دولت نیز در کنار حرم‌های دیگری که از دولت مصوبه دارند، به کمک منابع مالی این حرم بیاید تا با ایجاد این میدان و همچنین احداث رینگ حفاظتی، این منطقه از آبادترین مناطق اصفهان شود.

نوروزی ادامه داد: شکل‌گیری این میدان می‌تواند در کنار تخت فولاد و مقبره علامه مجلسی گردشگری مذهبی را نیز در اصفهان رونق ببخشد.

عبور و مرور در میدان علیخانی ایمن می‌شود

وی با اشاره به مشکلات عبور و مرور میدان علیخانی در محدوده خیابان ملک شهر خاطرنشان کرد: وجود ایستگاه مترو، اتوبوس و همچنین پارک پرتردد گل‌محمدی در این منطقه سازمان مترو و شهرداری مناطق هشت و ۱۲ را دخیل کرده تا مشکلات عبور و مرور در این محدوده را رسیدگی کنند البته تاکنون جلساتی نیز برای رفع این معضل تشکیل شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شورای سیاستگذاری شهرداری نیز رفع مشکل عبور و مرور در این میدان را در دستور کار خود قرار داده و مقرر شده که یا پل عابر پیاده نصب شود و یا شرایط گذر زیرزمینی در آن مکان ایجاد شود که هر چه در این راستا اتخاذ شود با طراحی خوب و دسترسی مناسب اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته اخیرا میخکوبی، نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی به‌طور موقت انجام شده تا خطری شهروندان را تهدید نکند.

مردم در آزادسازی خیابان "دوران" مشارکت کنند

نوروزی با اشاره به خیابان در دست احداث "دوران" گفت: بودجه آزادسازی این خیابان در سال ۹۸ به تصویب رسیده است، اما نقش مردم نیز برای تحقق آن بسیار پررنگ خواهد بود.

وی اضافه کرد: این خیابان در مرحله کارشناسی قرار دارد و علاوه بر توافق سریع با مالکان، باید شهردار منطقه هشت نیز با جدیت بیشتری پروژه را دنبال کند تا این خیابان به خیابان خلیفه سلطانی وصل شود.

افزایش خروجی‌های پل امام خمینی(ره)

شهردار اصفهان با اشاره به محدود بودن خروجی‌ها در پل امام خمینی(ره) افزود: خیابان امام خمینی(ره) ۱۱ کیلومتر است که ۵.۵ کیلومتر آن را پل هوایی تشکیل می‌دهد؛ خروجی‌های جنوب به شمال آن به سمت خانه اصفهان و بهارستان است، اما از طرف میدان جمهوری به سمت میدان استقلال راه خروجی نیست.

وی اظهار کرد: در زمان طراحی و اجرا به دلیل مشکل در آزادسازی، خروجی‌های بیشتری در این خیابان دیده نشده، اما درحال طراحی خروجی‌هایی هستیم تا در بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.

نوروزی ادامه داد: چهار ایستگاه مترو در خیابان امام خمینی(ره) از عاشق آباد تا استقلال وجود دارد و اقدامات مناسبی در زمینه متروی این منطقه درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از دارک به سمت زینبیه از طریق تورهای شهرگردی از تونل‌های مترو دیدن کنند و از آنچه در زیر زمین می‌گذرد خبردار شوند.

همه برای جاری بودن زاینده‌رود کمک کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه جاری بودن آب در زاینده‌رود بزرگترین دغدغه خود و نخستین اولویت دستگاه‌های اجرایی اصفهان است، اظهار کرد: با کمک حق‌آبه‌داران اقدامات خوبی برای جاری بودن آب در زاینده‌رود انجام شده و اخیرا اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری از طرح‌های انتقال آب بازدید کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این رودخانه اگر خشک باشد شهر اصفهان شهر گرفتاری خواهد بود، ادامه داد: تلاش خود را برای جاری بودن آب از مبدا تا مقصد و همیشگی بودن آن انجام خواهیم داد زیرا اگر آب حتی در تالاب گاوخونی نباشد ریزگردها همیشه شهر اصفهان را تهدید خواهند کرد.

نوروزی گفت: با تلاش‌های انجام شده در چند روز آینده آب بار دیگر در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود تا زمین‌های تشنه کشاورزان سیراب شده و شادی و نشاط را مجددا در شهر شاهد باشیم.

یکصد اتوبوس فرسوده نوسازی می‌شود

وی با بیان اینکه ارتقای حمل‌ونقل شهری همیشه در دستور کار شهرداری بوده، افزود: همواره به دنبال حمل‌ونقل روان بوده‌ایم و دیدارهای بسیاری در این زمینه داشته‌ایم که در این زمینه می‌توان به توافق با چینی‌ها برای احداث تراموا اشاره کرد.

شهردار اصفهان توجه به وضع اتوبوس‌های فرسوده را یکی از اهداف شهرداری در حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد و ادامه داد: یک هزار و ۲۰ اتوبوس در سطح شهر وجود دارد که امروز با توجه به تعطیلی مدارس، نزدیک به ۹۵۰ دستگاه اتوبوس همچنان در شهر فعال است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های جدیدی که خریداری شده رضایت شهروندان را به دنبال داشته است، یادآور شد: علاوه بر ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده، با مشارکت شرکت پیشرو دیزل ۵۰ اتوبوس نوسازی شده و در آینده ۱۰۰ اتوبوس فرسوده دیگر نیز نوسازی می‌شود و در چرخه ناوگان قرار می‌گیرد.

نوروزی تاکید کرد: با ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید، طبق مهندسی ترافیکی خط‌های ناکارآمد را با یکدیگر ادغام کرده و ۱۰ خیابان را به پوشش خطوط اتوبوسرانی اضافه کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد: سرمایش، گرمایش و نظافت اتوبوس‌ها به گونه‌ای فراهم شود که دیگر کسی با وجود این اتوبوس‌ها از خودروی شخصی استفاده نکند.

کد خبر 381296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بیگی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    سلام.... ترا خدا بخش کلان ۱۷۰ هکتاری در مجتمع بزرگ شهید کشوری اصفهان را که به شهرداری و بخش خصوصی واگذار شده را فعال کنید.... مردیم از بس بیابون با تصاویر کامپیوتری ساختمانهای فرضی دیدیم!!!!