طرح توسعه خط یک مترو تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح توسعه خط یک از ایستگاه قدس به سمت میدان استقلال اصفهان به طول پنج کیلومتر با نظر مثبت شهردار اصفهان و درصورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طراحی ادامه خط یک مترو از عاشق آباد تا میدان استقلال تکمیل شده، اظهار کرد: بخشی از مسیر ادامه خط یک مترو در سمت پل استقلال احداث شده است.

وی افزود: در ادامه مسیر خط یک، چهار ایستگاه رسالت، دهنو، امیرکبیر و میدان استقلال در وسط خیابان و دسترسی به ایستگاه‌ها در طرفین خیابان امام خمینی پیش بینی شده که این خط زمینه اتصال مترو اصفهان به شاهین شهر را فراهم خواهد کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تقویت و توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار شهری است، گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰، سهم ۱۰ درصدی برای قطار شهری از ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه خط یک از ایستگاه قدس به سمت میدان استقلال اصفهان به طول پنج کیلومتر با نظر مثبت شهردار اصفهان و درصورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه، طول خط یک از ۲۰ کیلومتر به ۲۵ کیلومتر افزایش می‌یابد.

صلواتی با اشاره به نبود مسیر خروجی در سمت محور شمال به جنوب پل امام خمینی، اظهار کرد: در گذشته برای انجام آزادسازی و احداث مسیر خروجی مشکلاتی وجود داشته است که امیدواریم با توجه به ضرورت آن، امسال طراحی مورد نظر را تکمیل و سال آینده اعتبار مورد نیاز را در بودجه پیش‌بینی و بتوانیم خروجی مناسبی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

کد خبر 381294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.