استعفا از دولت برای انتخابات مجلس

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: حدود ۵۰ نفر از مدیران وزارت کشور استعفا دادند که حدود ۱۵ نفر از آنان فرماندار و یک نفر استاندار و یک نفر از معاونان وزارت کشور بودند.

به گزارش ایمنا، جمال عرف چهارشنبه شب خاطرنشان کرد: به سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام کرده‌ایم تا آمار استعفا دهندگان برای شرکت در انتخابات مجلس را ارائه دهند و تا یک ماه آینده این آمار جمع بندی خواهد شد.

وی اعلام کرد: آمار نهایی، زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه جوان گرایی یکی از ملاک‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: باید به این موضوع بیشترتوجه شود زیرا به دنبال مجلس کارآمد هستیم، مجلسی که به مسائل کشور رسیدگی کرده و بتواند نظارت درستی داشته باشد و به طور قطع اگر چنین مجلسی با ساختار جوان شکل بگیرد خیلی بهتر است.

وی در خصوص رصد و پیگیری تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، گفت: این موضوع در ستادهای انتخاباتی استان‌ها رصد می‌شود و در صورت نیاز تذکر داده و در شرایطی که افراد اصرار بر تبلیغات داشته باشند، به عنوان تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: در سه سطح با شورای نگهبان تعامل داریم و در سطح نخست وزیر کشور با دبیر شورای نگهبان، سطح دوم معاون سیاسی وزیر کشور با معاون اجرایی و مسئول ذیربط در شورای نگهبان و در سطح سوم مدیرکل انتخاباتی وزارت کشور با مدیران کل انتخاباتی شورای، نگهبان جلسات مختلفی برگزار و گفت و گوهای لازم انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: بر اساس قانون موظف هستیم تا حد توان انتخابات را بصورت الکترونیکی برگزار کنیم و شورای نگهبان نیز در این خصوص همکاری و همراهی خوبی با وزارت کشور دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 381292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.