درختان شهر تیمار می‌شوند

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: امسال منابع آبی برای آبیاری درختان شهر وضعیت بهتری دارد و تغذیه مناسب درختان به دو روش ویژه انجام می‌شود.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب منابع آبی در سال جاری، آبرسانی به درختان و تغذیه آنها بهتر انجام و تدابیر ویژه‌ای نیز برای انتقال مناسب مواد غذایی و کود به درختان پیش‌بینی شده است. 

وی تصریح کرد: تدابیری برای درختانی که دچار خزان زودرس می‌شوند از جمله درختان ضعیف چنار ناژوان و سایر درختان در مکان‌های مختلف شهر در نظر گرفته شده است، با به کارگیری این روش مواد غذایی و کود به تنه درخت یا خاک مجاور آن تزریق شده تا تغذیه درخت بهتر انجام شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تغذیه درخت به دو روش تزریق به تنه درخت یا خاک مجاور آن امسال بر روی درختان ضعیف چنار ناژوان انجام شد، در این روش تغذیه درخت به صورت مستقیم و با انتقال مناسب مواد غذایی و کود به خاک مجاور درخت یا تنه آن انجام شده تا محافظت بهتری از درختان صورت بگیرد.

مرتضایی نژاد با اشاره به فرآیند انتخاب این دو روش برای تغذیه درخت، گفت: مراحل آزمایشی انتقال مواد غذایی و کود به تنه درخت و خاک مجاور آن انجام و بهترین نتایج جمع بندی شد البته سال گذشته در این فرآیند نظرات اساتید در شورای پژوهشی سازمان مطرح و پیشنهادات جمع بندی شد و فرآیند انجام مراحل آزمایشی پیشنهادات بر روی درختان آغاز شد.

وی افزود: این روش‌ها به صورت آزمایشی به وسیله شرکت‌های مختلف و به روش‌های متفاوت انجام شد و مراحل آزمایشی این طرح به خوبی صورت گرفت البته این دو روش در بعضی مناطق به صورت تلفیقی و در بعضی مناطق دیگر به صورت انفرادی آزمایش شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: این سازمان تا پایان سال جاری همه درختان سطح شهر را با یکی از روش‌های تزریق مواد غذایی به تنه درخت، انتقال به خاک مجاور درخت یا با استفاده ترکیبی از این روش‌ها، تیمار می‌کند.

کد خبر 381290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.