مشارکت در انتخابات شورایاری‌ها یک حق شهروندی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاندیدا شدن برای انتخابات شورایاری و مشارکت در انتخابات و رای دادن به کاندیداها هر دو جزء حقوق شهروندی مردم محسوب شده و برخورداری از آن‌ها از ضروریات زندگی شهری است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه شورایاری‌ها حلقه واسط میان مردم، مدیران شهری و شهرداری‌ها هستند، نوشت: با توجه به اهمیت و نقش شهرداری‌ها در زندگی شهری، این نهادهای مردمی می‌توانند هم به عنوان نمایندگان منتخب محلات مختلف شهر بیانگر خواسته‌ها و نیازهای مردم برای آبادانی و ارتقاء سطح زندگی مردم باشند و هم می‌توانند حلقه واسط مردم و مدیران شهری محسوب شوند.

وی افزود: شورایاران افرادی هستند که داوطلبانه و به خاطر توسعه و آبادانی محل زندگی خود و هم‌شهری‌هایشان و بدون هیچ چشم داشتی به خدمت می‌پردازند؛ از این حیث باید آن‌ها را انسان‌های والایی برشمرد که خردمندانه و متمدنانه، بخشی از زمان، استعداد و انرژی خود را صرف توسعه شهر می‌کنند و در این صورت یقینا انسان‌هایی شرافتمند، مورد اعتماد و وثوق مردم و قابل احترام هستند. 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه این افراد قطعا می‌توانند گام‌های موثری در مسیر آبادانی و ارتقاء سطح زندگی محله خود بردارند، تصریح کرد: شهروندانی که در انتخابات شورایاری‌ها مشارکت می‌کنند نیز انسان‌هایی مسئول و علاقه‌مند به وضعیت محل زندگی خود هستند؛ چراکه آن‌ها می‌دانند شرکت در انتخابات شورایاری نه تنها یک وظیفه بلکه علاوه برآن یک حق شهروندی است؛ شهروندان در واقع از طریق برخورداری از این حق شهروندی در سرنوشت خود و ارتقاء وضعیت زندگی در محله خود مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: کاندیدا شدن برای انتخابات شورایاری و مشارکت در انتخابات و رای دادن به کاندیداها هر دو جزء حقوق شهروندی مردم محسوب شده و برخورداری از آن‌ها از ضروریات زندگی شهری است. 

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: از همه همشهریانم درخواست می‌کنم که این مهم یعنی کاندیدا شدن و رای دادن در انتخابات شورایاری‌ها را بسیار مهم و جدی تلقی کرده و مجدانه در آن مشارکت نمایید.

کد خبر 381263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.