افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب برای کشت تابستانه رهاسازی می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد امروز، گفت: هر ماه از تابستان، طی ۲۰ روز آب حداقلی برای کشت تابستانه رهاسازی می‌شود.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده‌رود از بامداد امروز پنجشنبه- ۱۳ تیرماه- اظهار کرد: براساس توافق کمیته پنج نفره متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده صنف کشاورزان و جهاد کشاورزی استان، بامداد امروز خروجی سد زاینده رود افزایش یافت.

وی افزود: طی هر ماه تابستان ۲۰ روز آب برای کشاورزان غرب، شرق و شمال استان رهاسازی می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه توزیع آب کشت تابستانه به صورت سهمیه بندی خواهد بود، گفت: میزان حجم خروجی سد زاینده رود  نسبت به فروردین و اردیبهشت ماه کمتر است و کشاورزان باید بین خود آب را سهمیه بندی کنند تا توزیع آن به صورت پیوسته باشد.

ساسانی با تاکید بر اینکه توزیع آب برای کشت تابستانه بسیار محدودتر از فصل بهار است، اظهار کرد: کشاورزان با سهمیه بندی آب بین خودشان باید در مصرف آن صرفه جویی کنند.

وی حجم کنونی سد زاینده رود را  ۸۴۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: ورودی به سد ۹۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۲۱ مترمکعب بر ثانیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه کمیته ۱۵ نفره متشکل از نمایندگان صنوف کشاورزان اصفهان، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزان طی روزهای نهم و یازدهم تیرماه برگزار شد و به رغم برگزاری هفت ساعته این جلسات اما نتیجه ای کسب نشد که دلیل آن اختلاف نظر کشاورزان غرب اصفهان برای نحوه توزیع آب بود. در جلسه شب گذشته نیز که حدود پنج ساعت به طول انجامید در نهایت اعضای کمیته برای رهاسازی سد زاینده رود با حجم و مدت محدود ساعت ۱۱ شب به توافق رسیدند.

کد خبر 381261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    زاینده رود کانال آب رسانی نیست. حق مردم را بدهید.