هر آبگرمکن خورشیدی معادل ۶۲ درخت کربن هوا را کاهش می‌دهد

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرهنگسازی و الزام نصب پنل های خورشیدی برای صدور پروانه های ساختمانی از جمله تلاش های مدیریت شهری است که اصفهان به عنوان شهری خورشیدی با آلایندگی کمتر و منابع انرژی ارزانتر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی شامگاه چهارشنبه _۱۲تیرماه_ در همایش شهر خورشیدی ضمن تقدیر از معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای برگزاری نمایشگاه تجهیزات تولید انرژی های خورشیدی، اظهار کرد: اوج آلودگی هوای شهرها و کلانشهر در فصل زمستان به ویژه در دی ماه است و به اشتباه خودروها عامل اصلی آلودگی هوا عنوان می شود در حالی که  ۴۰ درصد آلودگی شهرها در آن فصل سرد سال ناشی از سیستم گرمایش منازل است.

 وی افزود: در فصل سرما با وجود نیمه تعطیل کردن شهر و جلوگیری از تردد خودروها همچنان تغییری در فضای عمومی و آلودگی هوا مشاهده نمی شود زیرا به حل مشکلات پس از وقوع آنها عادت کرده ایم.
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در شورای شهر و به ویژه در مرکز پژوهش های شورا محاسباتی  انجام شده که نشان می دهد هر کدام از آبگرمکن های خورشیدی کوچک معادل ۶۲ درخت در کاهش انتشار کربن در سال تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه شهرداری برای توسعه فضای سبز به دلیل کم آبی با چالش مواجه است، اظهار کرد: اما این امکان وجود دارد که پشت بام منازل به آبگرمکن های خورشیدی مجهز شود.

خسروی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان از پاییز سال ۹۶ مطالعاتی در زمینه انرژی های خورشیدی  انجام داده است، گفت: مشکل اساسی در کل کشور در  انتشار و استفاده از تکنولوژی سبز،  ارزان بودن بیش از حد انرژی در کشور است که سبب شده مردم رغبتی برای استفاده از انرژی های پاک نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش معاونت شهرسازی شهرداری و کمیسیون ماده پنج استان از ابتدای امسال نصب سیستم های خورشیدی در ساختمان های گروه (ج و د ) الزامی شد اما در ساختمان های گروه (الف و ب) در حال حاضر اختیاری است براساس این مصوبه هر کسی بخواهد پروانه ساختمانی بگیرد باید نصب تجهیزات خورشیدی در ساختمان را پیش بینی کرده باشد.

خسروی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهر در ایران است که نصب سیستم های خورشیدی را در ساختمان های (ج و د) الزامی کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه های تجهیزات در دل محله های شهر برای فرهنگسازی ضروری است و امیدوارم پس از این رویداد نیز با همکاری معاونت شهرداری برگزاری نمایشگاه ها در دل محله های اصفهان و فرهنگسراها ادامه یابد تا مردم از نزدیک با تکنولوژی های سبز آشنا شوند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: فرهنگسازی و الزام در پروانه ساخت از جمله تلاش های مدیریت شهری است که اصفهان به عنوان شهری خورشیدی با آلایندگی کمتر و با منابع ارزانتر انرژی باشد و بتوان این نعمت بزرگ را به ثروت تبدیل کرد.

کد خبر 381256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.