مجلس تخصیص یارانه‌های کور به انرژی‌ها را پایان دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه مجلس باید تخصیص یارانه های کور به انرژی ها در کشور را پایان دهد، گفت: دانشگاه ها باید با پژوهش بیشتر در زمینه انرژی های سبز، تولید و توسعه تجهیزات این انرژی ها را در کشور بومی سازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن قاضی عسگر شامگاه چهارشنبه _۱۲ تیر ماه_ در همایش شهر خورشیدی با تقدیر از  شهردار و شورای شهر اصفهان در حمایت از توسعه انرژی های تجدید پذیر، اظهار کرد: توسعه انرژی های سبز یکی از شاخصه های توسعه پایدار است که باید حمایت شود.  

وی افزود: استانداری اصفهان نیز پیگیر توسعه انرژی های خورشیدی بوده و بر این اساس تاکنون  ۸۰۰ مگاوات پنل های خورشیدی نصب و راه اندازی شده و به تازگی موفق به عقد قرارداد برای تولید  ۲۰۰ مگاوات برق با تکنولوژی های روز دنیا شدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه انرژی های فسیلی با هزینه کم مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: این در حالی است که سوخت های فسیلی با انتشار گازهای گلخانه ای محیط زیست را آلوده می کند و انتشار کربن دی اکسید در جو سبب می شود که پدیده آلودگی بر استان حاکم شود.

قاضی عسگر با بیان اینکه گرم شدن زمین بشر را تهدید می کند، افزود: اگر روند گرم شدن زمین و محیط زیست ما ادامه یابد هزاران مشکل برای شهروندان به وجود خواهد آمد که زندگی کردن را دشوار می کند.

وی با بیان اینکه برای داشتن محیط زیست سالم باید بر انرژی های پاک و سبز سرمایه گذاری کرد، افزود: امروزه برای جلوگیری از آلودگی هوا باید انرژی خورشیدی را گسترش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس باید تخصیص یارانه های کور به انرژی ها در کشور را پایان دهد، زیرا این عمل سبب جلوگیری از رشد و توسعه شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها نیز باید با پژوهش بیشتر در زمینه انرژی های سبز، توسعه و تولید تجهیزات این انرژی ها را در کشور بومی سازی کنند.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: ایران منطقه طلایی برای تولید انرژی خورشیدی است و هیچ کجا شرایط کشور ما را در این زمینه ندارد، باید با در نظر گرفتن شاخص های توسعه پایدار شرایط را برای گسترش آن فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همایش شهر خورشیدی از ۱۲ تا ۱۴ تیر ماه به مدت سه روز  با هدف فرهنگسازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر و به همت شهرداری، شورای شهر اصفهان و شرکت توزیع برق شهرستان و سازمان نظام مهندسی اصفهان برگزار می شود.

در نخستین روز برگزاری این رویداد تفاهم نامه ای بین شهرداری اصفهان و شرکت برق شهرستان در خصوص انرژی های خورشیدی امضا شد.

کد خبر 381252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.