ماجرای تیرباران ۳ زن پس از خواستگاری/ پلیس با حیات شبانه مخالف است

ماجرای تیرباران سه زن در شیراز فردای روز خواستگاری، مخالفت ناجا با طرح حیات شبانه و ماجرای غرق شدن دختر ۱۸ ساله در ماکو را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تحقیقات از جوانی که متهم است سه عضو خانواده عمویش را به رگبار بسته و به قتل رسانده است در حالی ادامه دارد که او توضیح داده به‌دلیل شکست عشقی مرتکب جنایت شده است.

صبح روز ۲۵ خرداد صدای شلیک‌های پیاپی در یکی از خیابان‌های محله گلستان شیراز اهالی را به وحشت انداخت و آنها با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. دقایقی بعد وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند، خود را در برابر پیکرهای بی‌جان سه زن و دختر جوان دیدند. هر سه آنها هدف گلوله قرار گرفته و غرق در خون بودند.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی وقتی وارد عمل شدند، به تحقیق از اعضای خانواده مقتولان پرداختند و فهمیدند آنها مادر و دو دختر بودند و زمان حادثه وقتی زنگ خانه زده شد، یکی از آنها در را گشود و بلافاصله صدای تیراندازی بلند شد و هر سه هدف قرار گرفتند.

یکی از همسایه‌ها دراین‌باره گفت: اتفاق به‌حدی سریع رخ داد که نتوانستم عامل تیراندازی را ببینم. او بعد از کشتن زن همسایه و دخترانش خیلی سریع فرار کرد و هیچ‌کس نتوانست واکنشی نشان دهد.

درحالی‌که همه شواهد نشان می‌داد این جنایت با انگیزه انتقام‌جویی طراحی شده بود و قاتل از قبل قربانیان خود را می‌شناخت و برنامه قتل‌ آنها را ریخته بود، فاش شد یکی از دختران کشته‌شده به نام حنانه خواستگاری سمج دارد.

خواستگار حنانه پسرعموی او به نام کریم بود که با وجود شنیدن جواب رد بارها درخواست خود را تکرار و به ازدواج با این دختر اصرار کرده بود اما دختر جوان علاقه‌ای به ازدواج با او نداشت و در همین اثنا به خواستگاری دیگر جواب مثبت داده بود.

کارآگاهان وقتی فهمیدند شب قبل از قتل مراسم بله‌برون حنانه برگزار شده بود، به این نتیجه رسیدند که کریم به‌قصد تلافی دست به این کشتار زده است. این پسر فراری شده بود اما سرنخ‌های زیادی از او وجود داشت و به‌همین‌دلیل دستگیری تنها مظنون پرونده فقط چهار ساعت طول کشید.

کریم بعد از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او ابتدا ارتکاب قتل را رد کرد و گفت اصلا از ماجرا خبر ندارد اما این انکارها نتوانست پلیس را قانع کند و بازجویی‌ها از او ادامه یافت تا اینکه بالاخره پسر جوان مسئولیت این جنایت را برعهده گرفت.

پرونده قتل مادر و دختران شیرازی بعد از اعترافات قاتل در اختیار بازپرس ویژه قتل قرار گرفت و کریم وقتی در دادسرا حاضر شد، بار دیگر به انتقام‌جویی مرگ‌بار اعتراف کرد و جزئیات جنایت خود را شرح داد. او گفت: من دو سال قبل عاشق دخترعمویم شدم و از حنانه خواستگاری کردم. اوایل مشکلی وجود نداشت و همه با این وصلت موافق بودند. من هم خیال می‌کردم حنانه همسر آینده‌ام است و به این امید تلاش می‌کردم موقعیت مناسبی برای ازدواج فراهم کنم. در این دو سال همه چیز خیلی طبیعی پیش می‌رفت تا اینکه خانواده عمویم ناگهان گفتند با ازدواج من و حنانه موافق نیستند. ابتدا این مخالفت را جدی نگرفتم و فکر کردم مشکل کوچکی پیش آمده است و حل می‌شود اما هرچه جلوتر رفتیم، مخالفت‌ها سرسختانه‌تر شد تا اینکه مطمئن شدم حنانه قصد ندارد همسر من شود. از همان زمان بود که از او و خانواده عمویم کینه به دل گرفتم و مصمم شدم از آنها انتقام بگیرم. در همین افکار بودم که باخبر شدم حنانه قصد دارد با مردی دیگر ازدواج کند. از زمان برگزاری مراسم بله‌برون مطلع شدم و تصمیم گرفتم همان شب با اسلحه به خانه‌شان بروم و همه را بکشم اما بعد از این فکر پشیمان شدم و صبح روز بعد نقشه‌ام را اجرا کردم.

متهم گفت: صبح روز حادثه سلاحی را که از قبل خریده بودم، برداشتم و به خانه عمویم رفتم، زنگ زدم و وقتی در باز شد هر کسی را که جلوی چشمم بود، به گلوله بستم و بعد هم خیلی سریع فرار کردم.

بنابر این گزارش، متهم در حال حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

کامیونی که خیابان را به آتش کشید

خودروی حامل علوفه دامی در قنوات به دلیل ارتفاع زیاد حجم بار با سیم های برق برخورد کرده و دچار حادثه حریق شد. گفته شده در این حادثه راننده کامیون دچار سوختگی شد.

انفجار شی صوتی در مسیر خودروی گشت انتظامی ایرانشهر

 معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: دقایقی قبل پلیس ایرانشهر در حین گشت زنی با برخورد به تله انفجاری دچار خسارت شد. تاکنون هیچ گروهکی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است.

در این حادثه استواردوم علی فریدی و ستوان‌دوم راستین فر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

ناجا: اجازه فعالیت اماکن بعد از ساعت ۱۲ شب را نمی‌دهیم

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت: اماکن دارای یک سری ضوابطی هستند و ساعتی در هر استانی مشخص شده که اصولا ساعت ۱۲ شب باید اماکن تعطیل شده و تردد غیرعادی نخواهیم داشت. فروشگاه‌ها و اماکن باید ساعت کار داشته باشند و بیشتر از این را اجازه نمی دهیم.

طوفان سیستان ۶۵ نفر را روانه بیمارستان کرد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۶۵ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۵۸ نفر ترخیص و هفت نفر هنوز بستری هستند.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار کرد: با توجه به شدت گرفتن طوفان طی چند روز اخیر در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۶۵ نفر تاکنون به به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شدند.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی و درمانی در منطقه سیستان افزود: طی این مدت پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله نیروهای اورژانس جهت اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

غرق شدن دختر ۱۸ ساله در سد بارون

سرهنگ میر حیدرشفیعی، فرمانده انتظامی ماکو گفت: گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن دختری ۱۸ ساله در سد "بارون" ماکو اعلام شد.

فرمانده انتظامی ماکو گفت: با اعلام این خبر بلافاصله تیم‌های امدادی و ماموران انتظامی در محل حادثه حاضر و مشاهده کردند جسد یک نفر بر روی آب غوطه ور است.

وی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس، خانواده مقتول عنوان کردند دختر آنان برای چند لحظه کنار آب رفته بود، ولی بعد از گذشت مدتی با جسد وی که بر روی آب غوطه ور بوده روبه رو می‌شوند که با تلاش گروه‌های امدادی و ماموران انتظامی، جسد متوفی از آب خارج و برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی ماکو از تمامی شهروندان خواست تا همواره هنگام حضور در اماکن تفریحی و گردشگری، از شنا در مناطق ممنوعه مانند سدها و رودخانه‌های عمیق و دریاچه‌ها که بی شک حوادث تلخ و جبران ناپذیری را برای آن‌ها در برخواهد داشت، بپرهیزند.

کد خبر 381234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.