ناوگان اتوبوسرانی نیازمند نوسازی است

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهدمقدس گفت: برخی از ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده و نیازمند نوسازی است.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی‌پویا با اشاره به لزوم فراهم‌سازی شرایط بهتر و وجود تغییرات در ناوگان‌ اتوبوسرانی مشهد از جمله تعویض آن‌ها، اظهار کرد: سال‌های زیادی از راه‌اندازی برخی ناوگان اتوبوسرانی مشهد می‌گذرد و باید تدابیری در بهبود وضعیت صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: اغلب خودروها فرسوده شده‌اند و به خودروهای بهتری نیاز است، باید برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شود و اقدامات لازم صورت پذیرد تا از شرایط کنونی خارج شویم و وضعیت بهتری را در حمل و نقل مشهد شاهد باشیم.

وی با اشاره به لزوم خرید تعداد مشخصی اتوبوس در هر سال برای ایجاد وضعیت بهتر تصریح کرد: خرید سالیانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید می‌تواند در جهت افزایش خودروهای ناوگان و همچنین کاهش عمر آن‌ها مؤثر باشد، متولیان نباید از این اصل چشم‌پوشی کنند و اقدامات لازم انجام شود.

حسینی‌پویا گفت: حدود ۲۰ میلیارد ریال برای خرید هر اتوبوس باید در نظر گرفت، همچنین باید سالیانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود که با این تفاسیر سالیانه به چهار هزار میلیارد ریال بودجه نیاز داریم، علاوه بر خرید اتوبوس‌ها باید به بازسازی آن‌ها در زمان مشخص نیز توجه شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به تردد بسیاری از شهروندان با اتوبوس و مینی‌بوس تاکید کرد: براساس آمار ارائه شده، روزانه هزار و ۷۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس در شهر یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند، در حالی که سایر سفرهای درون‌شهری ۶ برابر این آمار است.

حسینی‌پویا گفت: در حال حاضر ۲۱۳ مینی‌بوس در این شهر فعالیت می‌کنند، خردادماه امسال ۱۴۲ میلیارد ریال صرف خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس با استانداردهای یورو چهار و پنج شده است، همچنین به تازگی بازسازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس صورت پذیرفته و تا پایان شهریورماه این امر مجدد محقق می‌شود.

کد خبر 381219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.