۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
نگین انگشتری زاگرس

سمیرم_مسیر کوهستانی آن بر فراز دره‌هایی است که سکوت اعماقشان با نهیب رودخانه می‌شکند و گل‌های وحشی بر کرانه‌های آن، سرود مستانه می‌خوانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، خروش رودها و آبشارها، سرسبزی دلفریب طبیعت و آب و هوای بی‌مثالش؛ باغ‌های سیب زیبا و طعم و رنگ سیب‌های گلاب آن تجسمی از بهشت است که نمی‌توان ساده از آن گذشت.

عطر خوش گیاهان و طراوت باغها و تن‌پوش گل بر قامت کوهساران و صدای وزوز زنبورهای عسل بخشی از تابلوی هزار نقش طبیعت در این خطه بهشتی است. کندوهای بیشمار زنبور در کوهپایه‌ها مانند محصول باغ‌های سیب در بهار و تابستان تحفه‌ای به یاد ماندنی پیشکش میهمانان زاگرس می‌کند. عطر خوش گل‌های کوهساران و گیاهان دارویی که ذره ذره هوا را پر کرده چنان روح را به پرواز وامی‌دارد که گویی از فضایی دیگر سیر عالم خاک می‌کنید.

برای رسیدن به یک باغ‌روستای گردشگری بزرگ در جنوبی‌ترین نقطه استان اصفهان، باید کوله بارتان را ببندید و مسیری ۱۶۰ کیلومتری از اصفهان به سمت دیار هزار چشمه طی کنید. پس از طی این مسیر به سمیرم، سرزمین آب و آبشار و چشمه‌سارانی با هزاران منطقه زیبا می‌رسید، اما مقصد سفر پادنا در جنوبی‌ترین نقطه این خطه است که برای رسیدن به آن باید راهی در کمرکش کوه‌ها به سمت شهر حنا و پس از آن به طرف شهر کمه را بگذرانید تا به این منطقه زیبا برسید.

در مسیر جاده‌هایی در میانه چمنزار و درختستان را می‌بینید. طبیعتی بکر و زیبا که عاشقان فراوان دارد، اما مراقب باشید این مناظر سحرانگیر، پایبندتان نکند تا از طبیعت پادنا محروم شوید.

زیبایی‌های مسیر هر بیننده را مبهوت می‌کند، اما چشم بر شیطنت طبیعت ببندید تا بهشت‌گونه‌ای در قلب زاگرس را ببینید که طنّازی طبیعت آن را هرگز در جای دیگر ندیده‌اید.

هوای پادنا با همه مکان‌هایی که تا به امروز برای فرار از هیاهوی بی‌رحم دنیای ماشینی انتخاب کرده‌اید متفاوت است. در گرمای تابستان حتی باید در ساعاتی از شب لباس گرم بپوشید. در مسیر دیار سرسبز پادنا به باغات سیب گذر کنید تا تلفیق زیبایی، طراوت و خنکای بهار در طبیعت تابستان را ببینید. عطر خوش سیب‌های رِد، گُلدِن، گلاب و عروس بوی جنات عدن است که دزدانه از گوشه عرش تا سریر خاک آمده است.

 آبشارهای این منطقه بسیار است و طبیعت کوهستانی و جنگلی آن نیز دامانی گسترده از این گل و چمن را پیشکش حضورتان می‌کند. هنرنمایی نقاش چیره‌دست طبیعت در خطه اهورایی چنان است که اگر هر سال هم به آن سفر کنید باز هم جاذبه‌های بدیع فراوانی برایتان مهیاست.

کد خبر 381214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.