شبکه تسهیلگران روان افتتاح شد

شبکه تسهیلگران روان به منظور تقویت آموزش ها در حوزه مهارت زندگی در اصفهان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایمنا به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مسعود مهدویان‌فر، رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی  ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به افتتاح رسمی شبکه تسهیلگران روان اجتماعی شهر اصفهان، اظهار کرد: روش تسهیلگری روشی است که می تواند باعث تقویت آموزش ها در حوزه مهارت زندگی شود.

وی افزود: شبکه همیاران سلامت استان اصفهان یکی از فعال ترین و مطمئن ترین تشکل ها را دارد و سال‌هاست مباحث اجتماعی را دنبال می کند که نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت داشته که ۲۰۰ تسهیلگر در استان و ۷۰ تسهیلگر در شهر عضو آن هستند.

همچنین کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این نشست، گفت: چهار دهه است که قرار است با دستور اعتیاد را از بین ببریم و به کودکان تربیت بیاموزیم؛ غافل از اینکه ۷۰ سال است که دنیای مدرن، این روش را منسوخ  کرده و به سمت تسهیلگری حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه، جامعه نیازمند تسهیلگرانی است که در چهارچوب یک ارتباط موثر دانش خود را منتقل کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: انتظار داریم تعداد تسهیلگران تا آخر امسال، چند برابر تعداد کنونی باشد و این تنها راه‌حل نجات از فضای بسته و سردرگم و مطالعات و برنامه های تکراری و بی اثر آسیب‌های اجتماعی است.

محمدی گفت: یکی از مباحثی که به زودی در شهر آغاز خواهیم کرد و نیاز به کمک تسهیلگران داریم، مبحث گفتمان خانواده است؛ چرا که بزرگ‌ترین معضلی که در خانواده ها وجود دارد، نبود گفتمان و ارتباط موثر است.

گفتنی است؛ نشست تخصصی تسهلیگران سلامت روانی و اجتماعی از سوی اداره اجتماعی معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد که در این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت استان اصفهان امضا شد.

رونمایی از ۲۸ عنوان بروشور با موضوعات پیشگیری از اعتیاد در خانواده ها،  آشنایی با تیپ های شخصیتی، آشنایی با هوش های ۸ گانه گاردنر و پیشگیری از کودک آزاری از دیگر برنامه های این نشست بود.

کد خبر 381211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.