آغوش باز مدیریت شهری به روی ایده‌های خلاقانه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: رفع مشکلات با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست به همین دلیل باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کرد که در این راستا آغوش مدیریت شهری برای دریافت ایده‌های خلاقانه باز خواهد بود تا بتوانیم مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی امروز(چهارشنبه) در ششمین برنامه از تورهای فناوری با بیان اینکه رفع مشکلات با روش‌های قدیمی امکان پذیر نیست، باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کرد، گفت: مشکلات شهر را می‌توان با کمک شرکت‌های دانش بنیان رفع کرد البته نه با برنامه‌های سخت و پر هزینه؛ باید توجه داشت سرعت ایجاد مشکلات از سرعت مدیران در رفع آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه در مراکز ترافیک برای کنترل کیفیت هوا می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد، افزود: در چند ماه گذشته اصفهان آلوده ترین شهر بوده و امروز سه دغدغه اساسی شهروندان سلامت، آلودگی هوا و زاینده رود است. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: رفع مشکلات با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست به همین دلیل باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کرد که در این راستا آغوش مدیریت شهری برای دریافت ایده‌های خلاقانه باز خواهد بود تا بتوانیم مشکلات را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم و امروز نیز این تورها برای آشنایی با مشکلات و ارائه راه حل‌ها برگزار شده است.

تدوین فرآیند بکارگیری از فناوری در شهرداری

علیرضا گلچین‌فر، رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه فرآیند بکارگیری فناوری در شهرداری اصفهان تدوین شده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌های مختلف شهرداری نیازهای فناورانه خود را مستقل انجام می‌دادند و موازی کاری‌هایی در این حوزه صورت می گرفت، اما در شهریورماه ۹۷ و با ابلاغ فرآیند بکارگیری فناوری توسط شهردار اصفهات دریچه واحدی، برای ورود فناوری به ساختار شهرداری اصفهان ایجاد شد.

وی ادامه داد: به طور کلی فرآیند بکارگیری فناوری یک فرآیند برای تسهیل ورود فناوری به مدیریت شهری بود که پیش بینی شد که در آن چرخه فناوری نحوه ورود، مسیر تایید، جرئیات بهره برداری و بازخورد را تعیین می کند و پس از اینکه طرح یا فناوری این چرخه را طی کرد به شورای عالی فناوری که ریاست آن نیز بر عهده شهردار اصفهان است، ارسال می‌شود البته هدف از تشکیل این شورا سیاست‌گذاری و تدوین راهبردهای حوزه فناوری در شهرداری اصفهان است.

خط دو مترو شهروندان را درگیر نمی‌کند

محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان اظهار کرد: فناوری همواره بازوی توانمندی برای مدیریت شهری بوده است، از دهه ۷۰ که سازمان قطار شهری تشکیل شد همه مدیران برای بهره برداری از مترو تلاش کردند، اما تا زمانی که سه خط مترو اصفهان تکمیلی نشود، چرخه حمل و نقل کامل نخواهد شد. 

وی با اشاره به هزینه‌های قطار شهری تاکید کرد:  هزینه‌های قطار شهری سنگین است به طور مثال هزینه نت و نگهداری برای هر مسافر در قطار شهری حدود شش هزار تومن است یا احداث هر کیلومتر از مترو حدود ۵۰ هزار دلار هزینه دربردارد، اما حمل و نقل ایمن و پاک را در اختیار شهروندان قرار می دهد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: در مجموعه قطار شهری تنها ۱۲ رام وجود دارد در صورتی که نیاز به ۳۰ رام قطار است؛ البته هر رام قطار حدود پنج میلیون دلار قیمت دارد که تامین آن کار ساده‌ای نیست. 

وی با بیان اینکه نقشه قطار شهری اصفهان بر اساس مطالعات ترافیکی است که در سال‌های گذشته صورت گرفته، خاطرنشان کرد: خط یک مترو، شهر و شهروندان را درگیر کرد و مشکلات بسیاری برای خیابان‌ها از جمله چهارباغ ایجاد کرد، اما خط دو به صورت کامل زیرزمین انجام می‌شود و شهر درگیر نخواهد بود و تمام فعالیت ها به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

بنکدار هاشمی افزود: تا آخر ماه جاری پیمانکار خط دو مترو تعیین خواهد شد که این پیمانکار پروژه را از ایستگاه کهندژ تا ایستگاه امام علی به جلو خواهد رفت و در همین حال کارگران شهرداری نیز از پایانه زینبیه تا امام علی پیش خواهند آمد. 

وی تصریح کرد: بحث اصلی در قطار شهری تاسیسات و تجهیزات است که هزینه‌های آن سنگین است که باتوجه به بودجه شهرداری با مشکل مواجه می‌شویم که در این راستا در دولت و شورای اقتصاد پیگیر فایننس‌ها هستیم تا اتفاقاتی که برای خط یک افتاد برای خط دو تکرار نشود، برای بهره برداری از خط دو سال ۱۴۰۲ را اعلام کردیم، اما این مسئله به تحقق بودجه بستگی دارد.

کد خبر 381162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.