لنجان دارای بیشترین زیرساخت‌های ورزشی استان

لنجان_رییس ورزش‌ و جوانان لنجان گفت: این شهرستان از نظر جمعیتی بیشترین زیرساخت‌های ورزشی اصفهان را در اختیار دارد و از این نظر سومین شهرستان استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی سلیمی در نشست با رییس هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان و مسئولان این شهرستان با بیان اینکه در لنجان بیش از ۴۶ هیئت ورزشی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار ورزشکاران این شهرستان بیمه ورزشی هستند، استقبال مردم لنجان از ورزش در حالی است که اکثر ورزشکاران این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی دارای مقام‌های جهانی و کشوری هستند.

وی شهرستان لنجان را قطب ورزش کشور دانست و عنوان کرد: وزنه‌برداری در این شهرستان دارای قدمتی طولانی است و در گذشته قهرمانان زیادی در این رشته پرورش یافته‌اند، سهراب مرادی نیز که تنها دارنده مدال طلای المپیک استان است از اهالی شهر سده بود.

رییس ورزش‌ و جوانان لنجان با بیان اینکه این شهرستان در اکثر رشته‌های ورزشی دارای مدال‌های المپیک، جهانی، آسیایی و کشوری است، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از مدال‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا استان سهم ورزشکاران لنجانی در رشته های انفرادی همچون تکواندو و دو و میدانی بوده است.

سلیمی ادامه داد: کُشتی لنجان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ورزشکاران آن در رشته‌های فرنگی و آزاد دارای مدال‌های مختلفی هستند.

وی اضافه کرد: لنجان از نظر جمعیتی بیشترین زیر ساخت‌های ورزشی اصفهان را در اختیار دارد و از این نظر سومین شهرستان استان محسوب می‌شود این در حالی است که اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال نیز برای احداث زمین چمن مصنوعی در شهرهای مختلف این شهرستان جذب شده است.

رییس ورزش‌ و جوانان لنجان با بیان اینکه این شهرستان موقعیت جغرافیایی مناسبی برای برگزاری مسابقات کشوری در اختیار دارد، یادآور شد: سال گذشته مسابقات ورزش‌های سه‌گانه آقایان کشور به میزبانی شهر زاینده‌رود برگزار شد و اگر اینگونه میزبانی‌ها هر سال برگزار شود، زمینه رشد و توسعه ورزش لنجان را فراهم می‌کند.

سلیمی عنوان کرد: برای معرفی بیشتر ورزش‌های سه‌گانه در شهرستان و جذب علاقه‌مندان به این رشته نیاز است برنامه‌ای جامع تدوین و ارتباط تنگاتنگی بین هیئت‌های ورزش‌های سه‌گانه با شنا، دوچرخه‌سورای و دوومیدانی این شهرستان ایجاد شود.

کد خبر 381161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.