خودسوزی دختر آران و بیدگلی/گرد و غبار گلوی یزد را می‌فشارد

در بسته خبری امروز از احداث تونل انتقال آب از طالقان به تهران تا حکایت شوربختی دومین دریاچه ایران و رشد ۱۵۰ درصدی قیمت مسکن در ساوه را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

انعقاد ۲۵ قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه پیام

البرز: نادر ثناگو، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۱ نشست با سرمایه گذاران در این مجموعه برگزار شده که به انعقاد ۲۵ قرار داد سرمایه گذاری در حوزه های مختلف منتهی شده است.

احداث تونل انتقال آب از طالقان به تهران

البرز: سیدحسین رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران  از برنامه این سازمان برای حفر یک تونل ۵۱ کیلومتری جهت انتقال آب سد طالقان خبر داد و افزود: این سازمان از میان روش‌های انتقال بررسی شده، گزینه طرح انتقال آب با تونل را مناسب‌ترین شیوه انتقال آب می‌داند.

۲۴ نفر در رودخانه‌های البرز غرق شدند

البرز: محمد حسین وطنی، معاون امداد و نجات هلال احمر البرز گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۴ نفر در رودخانه‌های استان دچار غرق شدگی شدندکه متأسفانه ۱۲ نفر آنها جان خود را از دست دادند.

**********************************************************************************************************

معادن جوشقان قالی چشم اندازهای شهری را تخریب کردند

اصفهان: حسین خادمی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیگیری های لازم را انجام دهد تا معادن کوه جوشقان قالی بر اساس مجوزهایی که به آنان واگذار شده پیشروی داشته باشند.

خودسوزی دختر آران و بیدگلی

اصفهان: علیرضا راحتی، مسئول اورژانس ۱۱۵ آران و بیدگل گفت: دختر جوان آران و بیدگلی به وسیله بنزین اقدام به خودسوزی کرد، که در نتیجه منجر به جان باختن او شد.

افزایش صدمات ناشی از نزاع در اصفهان

اصفهان: علی سلیمان پور، مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه در دو ماه نخست سال جاری تعداد هفت هزار و ۶۱۰ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

**********************************************************************************************************

حکایت شوربختی دومین دریاچه ایران

فارس: لیلا جولایی، رییس اداره حیات وحش محیط زیست فارس با بیان اینکه در تالاب بختگان کانال‌هایی پیش‌بینی شده و یک زیستگاه موقت برای آنها ایجاد شده است، میزان حق‌آبه اختصاصی به تالاب بختگان به طور میانگین سالانه بین ٤٠ تا ٥٠ میلیون مترمکعب ذکر و خاطرنشان کرد: میزان آب ورودی به این تالاب باید ٣٠٠ میلیون مترمکعب باشد اما کمتر از آن، سالانه اختصاص داده می‌شود . 

افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در فارس

فارس: محمدمهدی قاسمی، رییس جهادکشاورزی استان فارس گفت: با توجه به افزایش میزان بارندگی و توسعه سطح زیرکشت، پیش بینی می شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن گندم در فارس تولید شود که این عدد در مقایسه با سال قبل رشدی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کشف ۸ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه در داراب

فارس: رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف دو دستگاه خودرو سواری و کشف هشت کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه در شهرستان "داراب" خبر داد.

**********************************************************************************************************

توزیع بیش از ۹۰ درصد مایحتاج عمومی قم

قم: بهرام سرمست، ​استاندار قم گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مایحتاج عمومی استان توسط  تشکل‌های صنفی توزیع می‌شود، و اصناف در کمک و همراهی دولت نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

ظرفیت اشتغال ۵ هزار نفری در منطقه سلفچگان

قم: سید مهدی علیزاده طباطبایی، ​مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه واحدهای منطقه ویژه سلفچگان فقط با ۵۰ درصد ظرفیت درحال فعالیت هستند، گفت: اگر واحدهایی که در منطقه ویژه هستند به صورت کامل فعالیت داشته باشند بیش از پنج هزار نفر در این منطقه شاغل خواهند بود.

۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت

قم: محمود سیجانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با تلاش و پیگیری ستاد رفع موانع تولید، ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی راکد در قم به چرخه تولید بازگشت.

**********************************************************************************************************

۷۰۰ استخدام غیرقانونی در شهرداری‌های قزوین

قزوین: عبدالله آقاعلیخانی، بازرس کل استان قزوین خبر داد: در سال ۹۷ تعداد ۷۰۰ مورد استخدام غیرقانونی و بدون ضابطه در شهرداری‌های استان توسط سازمان بازرسی شناسایی شد که پرونده این افراد برای گذراندن مراحل گزینش بار دیگر از اسفندماه سال گذشته در دست پیگیری و بررسی قرار گرفته است که در صورت عدم احراز صلاحیت استخدام آن‌ها ملغی خواهد شد.

تعلیف غیرمجاز دام در مراتع ملی منطقه حفاظت‌شده باشگل

قزوین: احمد زارعی، ​رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان تاکستان اعلام کرد: مأموران در حین عملیات در مسیر منطقه حفاظت‌شده باشگل روستای ینگجه متوجه حضور متخلف شدند که با یک گله ۸۰ رأسی گوسفند خارج از فصل چرا در حال تعلیف مراتع بودند.

تصادف زنجیره‌ای ۱۷ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین- زنجان

​قزوین: قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: برخورد ۱۷ دستگاه خودرو در کیلومتر ۱۵ آزادراه «قزوین- زنجان» دو فوتی و ۲۴ مصدوم برجای گذاشت.
***********************************************************************************************************

جریمه ۴۸۷ میلیون ریالی برای نانوایی های متخلف استان سمنان

سمنان: مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه ۴۸۷  میلیون ریالیبرای نانوایی های متخلف استان سمنان در سه ماهه سالجاری خبر داد.

صندوق کارآفرینی امید به دنبال صنعتی‌سازی روستاها

سمنان:  دکتر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در حاشیه افتتاح چندین طرح اشتغال این صندوق در سفر به سمنان در جمع خبرنگاران از خیز این صندوق برای آنچه صنعتی‌سازی روستاها می‌خواند خبر داد.

توسعه صادرات غیر نفتی و ارتباط صادراتی استان سمنان با ۱۵ کشور همسایه 

سمنان: بهروز اسودی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از توسعه صادرات غیر نفتی و ارتباط صادراتی استان سمنان و تبادل کالا به کالا با ۱۵ کشور همسایه خبر داد و گفت: معادن و صنایع معدنی در استان باید توسعه یابند و معادن کوچک باید ویژه دیده شوند .

**********************************************************************************************************

فرار از خدمت سربازی در صدر جرائم نظامی استان مرکزی

مرکزی: امیر جلالی، دادستان نظامی اراک گفت: در حال حاضر فرار از خدمت سربازی بیشترین تعداد پرونده های ارجاعی به دادسراها و دادگاه های نظامی را به خود اختصاص می دهد.

رفع تصرف۲۷ هزار مترمربع از اراضی ملی استان مرکزی

مرکزی: محمدعلی آقازاده، ​معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۲۷ هزار مترمربع و به ارزش ریالی  ۴۶۳ میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال در خردادماه  سال ۹۸ خبر داد.

رشد ۱۵۰ درصدی قیمت مسکن در ساوه

مرکزی: جلال ‌ الدین یاوری، رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک ساوه با اشاره به اینکه بازار مسکن در این شهرستان کساد نیست، گفت: وضعیت بازار مسکن به دلیل عدم ثبات قیمت‌ها به گونه ای شده است که خریدار مسکن زیاد است، اما خبری از فروشنده نیست. 

**********************************************************************************************************

اولین همایش گردشگری اسب در یزد برگزار می‌شود

یزد: حسین دهقان منشادی، استان یزد به عنوان قطب پرورش اسب اصیل عرب ایران از امروز میزبان اولین همایش گردشگری اسب است.  

طرح راه‌آهن یزد - اقلید در انتظار تزریق اعتبار

یزد: علی گل، ​نماینده شرکت زیرساخت وزارت راه در استان یزد گفت: تاکنون عملیات روسازی ۹۴ کیلومتر از طرح راه‌آهن یزد – اقلید انجام و روند تکمیل زیرسازی آن ۹۷ درصد پیشرفت داشته است ولی انجام باقیمانده عملیات روسازی منوط به تأمین نقدینگی و تزریق اعتبارات است.

غلظت ذرات معلق هوای یزد چهار برابر حد استاندارد است

یزد: بنابراین بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از ایستگاه های پایش آلودگی هوای شهر یزد، میزان غلظت ذرات معلق هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز یازدهم تیرماه حدود چهار برابر حد استاندارد ثبت شده است.

**********************************************************************************************************

همه مطالبات کشاورزان در خصوص گندم و کلزا پرداخت‌شده است

تهران: محمد گلدستانی، مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی جنوب شرق استان تهران گفت: تمامی مطالبات کشاورزان در خصوص کلزا و گندم تا مورخ سوم مردادماه پرداخت‌شده است.

جریمه ۱۰ میلیونی برای آتش زدن زمین کشاورزی

تهران: محمدطاهر ظاهری، رییس اداره محیط‌زیست شهرستان قرچک گفت: جریمه ۱۰ میلیون تومانی در انتظار کشاورزانی است که پس از برداشت اقدام به آتش زدن زمین و باقیمانده محصولات می‌کنند.

سد امیرکبیر پر شد

تهران: سید حسن رضوی، مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران شرایط رودخانه کرج را خروشان و خطرناک دانست و گفت: در بالادست و پایین دست این رودخانه آب با دبی ۲۷ متر مکعب آب در ثانیه جاری است و اگر کسی به داخل رودخانه کرج وارد شود خروج از آن امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 381156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.