شهروندان گلپایگان به نصب نیروگاه خورشیدی توجه کنند

گلپایگان- مدیر اداره برق گلپایگان گفت: کشاورزان گلپایگانی سال گذشته ۹ مگاوات در طرح تابستانه برق صرفه جویی کردند و پیش بینی برای امسال ۱۳ مگاوات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، شاپور حدادی پور امروز( سه شنبه) در جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان با اشاره به اینکه جلسه با هدف سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی برگزار شد، اظهار کرد: مردم، کشاورزان و صنعتگران با هدف سرمایه‌گذاری می‌توانند نسبت به نصب پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

 وی با اشاره به اینکه در شهرستان گلپایگان تعداد نصب نیروگاه خورشیدی کم است، افزود: در راستای نصب پنل‌ها و سامانه‌های خورشیدی باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیر اداره برق گلپایگان گفت: گلپایگان در نصب نیروگاه‌های خورشیدی رتبه ۱۲ استان را دارد که با پیگیری و فرهنگ‌سازی پیمان‌کاران این مقدار بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سامانه‌های خورشیدی را می‌توان درمنازل مسکونی، تجاری، کشاوری و حتی ادارات نصب کرد، گفت: مشترکان با انعقاد قرارداد با پیمانکاران می‌توانند با کمترین هرینه سامانه‌های خورشیدی را نصب کنند.

حدادی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان گلپایگان زاویه تابش و آب و هوای مساعد وجود دارد سلول‌های خورشیدی که نصب شده راندمان بالایی دارد، تاکنون ۱۰ نیروگاه خورشیدی در شهرستان گلپایگان نصب و راه‌اندازی شده است که ظرفیت مجموع آن‌ها ۱۱۶ کیلو وات است.

وی تأکید کرد: ادارات طبق مصوبه هیأت وزیران مکلف هستند سالانه ۲۰ درصد برق مصرفی را تامین کنند که نصب سامانه‌های خورشیدی در این امر راهگشا است.

مدیر اداره برق گلپایگان با بیان اینکه پیک بار مصرف در شبکه سراسری کشور حدود ۵۶ هزار مگاوات است که ظرفیت مجذوبه در انرژی خورشیدی ۷۳۹ مگاوات است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ظرفیت به پنج هزار مگاوات برسد.

وی گفت: شرکت توزیع برق استان رتبه سوم کشور را دارد و در زمینه راه‌اندازی انرژی خورشیدی پیگیری‌های زیادی داشته است.

حدادی پور خاطرنشان کرد: در تابستان امسال مصرف برق در کل کشور و استان  افزایش داشته است و مصرف برق این شهرستان نیز متعادل بود از طرفی در سال جاری تا کنون قطعی و خاموشی برق در شهرستان نداشتیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تابستانه پیک مصرف برای کشاورزان گلپایگانی، گفت: گلپایگان سال گذشته ۹ مگاوات در طرح تابستانه برق صرفه جویی کردند و پیش بینی برای امسال ۱۳ مگاوات است.

مدیر امور برق گلپایگان با بیان اینکه کشاورزان و صنایع سال گذشته برای کاهش مصرف در زمان پیک همکاری خوبی کردند، گفت: سال گذشته ۱۲۰  نفر از کشاورزان در طرح تابستانه امور برق شرکت کردند و امسال تاکنون ۱۸۰ نفر شرکت داشتند که پیش بینی ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 381133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.