۸۴ درصد چادگانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

چادگان- فرماندار چادگان گفت: جمعیت واجد شرایط این شهرستان برای دریافت کارت ملی هوشمند ۲۵ هزار و ۲۴۱ نفر هستند که تا کنون ۲۱ هزار و ۸۰ نفر موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند که ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، عباس توکلی امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی مشکلات اداره ثبت احوال شهرستان چادگان، اظهار کرد: ثبت احوال در ارائه آمار دقیق در تصمیم گیری‌های کلان کشوری و برنامه ریزی برای تأمین زیرساخت‌ها نقش اساسی دارد.

وی گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به مردم این شهرستان امسال برای تجهیزات مورد نیاز ثبت احوال چادگان اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه ۸۴  درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شدند، گفت: جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند ۲۵ هزار و ۲۴۱ نفر هستند که تا کنون ۲۱ هزار و ۸۰  نفر کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

۷۵ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند

در ادامه حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور و به تبع استان اصفهان را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: جمعیت زیر ۱۵ سال سن از سال ۶۵ تاکنون کاهش نصفی داشته است و از طرفی جمعیت ۶۵ سال سن دو برابر افزایش داشته که با این احتساب از سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ ایران رکوردار تعداد سالمندان دنیا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد ثبت واقعه تولد در شهرستان چادگان به موقع ثبت می‌شود، گفت: در استان اصفهان ۸۳ درصد کارت ملی هوشمند دریافت کردند که با توجه به اتمام مهلت زمان تمدید لازم است افرادی که هنوز مراجعه نکردند نسبت به درخواست برای صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه‌ها در جهت تکمیل دولت الکترونیک از مهم ترین وظایف ثبت احوال به شمار می‌آید، اظهار کرد: یکی از ضعف‌های اداره ثبت احوال چادگان مجهز نبودن به فیبر نوری است.

وی افزود: فیبر نوری محور الکترونیکی بودن خدمات اداره ثبت احوال است و فرماندار شهرستان برای رفع این مشکل از محل تملک دارایی اعتبار اختصاص دهد.

کد خبر 381129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.