"تالار شهر" در چهارباغ راه‌اندازی می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۸ مردادماه سال‎جاری سی و دومین جشنواره بین‎المللی فیلم‎های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در برنامه رادیویی صدای شهر با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص «اصفهان قطب فرهنگی کودک و نوجوان» اظهارکرد: یکی از راهکارهای دست یافتن به توسعه پایدار توجه به منابع انسانی به ویژه کودکان است.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان انتخاب شده است، افزود: شورای شهر اصفهان درصدد است که در این شهر به تمام نیازهای کودکان و نوجوانان توجه شود و شهری زیستپذیری برای کودکان داشته باشیم.

اصفهان در تکاپوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایلی که اصفهان به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان انتخاب شده، این است که از یکسال گذشته تلاش برای دریافت کاندیداتوری شهر دوستدار کودک از یونیسف هستیم.

وی با بیان اینکه دی ماه سال گذشته نخستین کنفرانس شهر دوستدار کودک در اصفهان برگزار شد و یونیسف اصفهان را به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک پذیرفت، گفت: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان قرار داشت اما با توجه به اینکه باید برخی از اقدامات و پروژه ها در راستای تحقق شهر دوستدار کودک انجام میشد، این دبیرخانه را به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان سوق دادیم.

روشن ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با نماینده یونیسف و وزارت کشور برگزار و مقرر شد مدیریت شهری اصفهان برنامه راهبردی و عملیاتی خود برای شهر دوستدار کودک را ارائه کند تا در مهرماه که قرار است کنفرانس جهانی شهر دوستدار کودک در آلمان برگزار شود، بتوانیم کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را از یونیسف دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه برای انجام اقدامات ویژه جهت رسیدن به شهر دوستدار کودک بودجه مناسب در نظر گرفته شده است، افزود: مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان موظف شدند پروژه‌هایی همراستا با شهر دوستدار کودک تعریف کنند که خوشبختانه در مناطق ۱۰ و دو شهرداری پروژه خانه کودک در حال احداث است و به زودی افتتاح خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد نهادهای تاثیرگذار در تبدیل شهر اصفهان به شهر دوستدار کودک همکاری خوبی با شهرداری اصفهان داشته باشند.

دعوت از خواهرخواندهها برای حضور در جشنواره

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، اظهارکرد: یکی از رویدادهای مهم با عنوان جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در جهت رسیدن به اصفهان قطب فرهنگی کودک و نوجوان تاثیرگذار است.

روشن با بیان اینکه از سال گذشته مقرر شد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همه ساله در این جهانشهر برگزار ‌شود، افزود: ۲۸ مردادماه سالجاری سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته تاکید شد پس  از برگزاری جشنواره، دبیرخانه فعالیت خود را متوقف نکند، اما این اتفاق نیفتاد که با پیگیری های انجام شده از دوماه قبل دبیرخانه فعال شد و امیدواریم دیگر توقف در فعالیت دبیرخانه جشنواره را شاهد نباشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد با تقویت نقاط قوت جشنواره سال قبل، علاوه بر کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد بر شکوفایی هر چه بیشتر آن بیفزاییم.

وی تاکید کرد: مردم باید جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را از خود بدانند تا بتوانیم یک جشنواره خوب را برگزار کنیم.

روشن با بیان اینکه امسال از شهرهای خواهرخوانده برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دعوت به عمل آمده است، گفت: در جشنواره سال گذشته کودکان مناطق محروم از داوری تا تماشای فیلم در برنامه‌ها حضور داشتند و قطعاً امسال نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رویدادهایی اتفاق می‌افتد که به قطب فرهنگی کودک و نوجوان اصفهان کمک خواهد کرد؛ از جمله این رویدادها برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازیها است.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی برگزاری رویدادهای بینالمللی در اصفهان با هدف حمایت از هنرمندان، فرهنگ‌سازی و تقویت اقتصاد فرهنگی و ایجاد  شور و نشاط اجتماعی در شهر است.

وی با تاکید توسعه صنایع خلاق که به توسعه فرهنگی شهر کمک می‌کند، افزود: سال گذشته با توجه به اینکه شهر اصفهان به نسبت جمعیت به حدود ۳۵ سینما نیاز داشت که با حمایت شهرداری اصفهان هفت سینما در پردیس سینمایی ساحل ایجاد شد، همچنین سینما بهمن در مناطق ۱۵ و ۱۱ افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت و به زودی نیز در منطقه هشت شهرداری سینما ایجاد خواهد شد.

روشن گفت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه تا حدودی کاستیها در خصوص زیرساختهای سینما رفع شده است.

بهره‌برداری از "تالار شهر" تا دو سال آینده

وی اظهارکرد: تلاش کردیم سینما همایون را احیاء کنیم زیرا یک سینمای نوستالژی بود، اما اقدامات ما نتیجه نگرفت و به همین دلیل هفته گذشته در جلسه‌ای با شهرداری اصفهان به این نتیجه رسیدیم که «تالار شهر» را در چهارباغ به مساحت دو هزار مترمربع احداث کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه «تالار شهر» در دست طراحی است و تا دو سال آینده احداث و در اختیار شهروندان قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه بازسازی تالار هنر از ابتدای سالجاری در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در حال اجرا است، تصریح کرد: در تمام مناطق شهرداری اصفهان تاکید شده هر فرهنگسرایی که امکان ایجاد پلاتو دارد، این امکان فراهم شود تا دغدغه اهالی هنر و تئاتر رفع شود.

روشن تاکید کرد: البته کمبود مکان‌های نمایش روباز شهر نیز زیاد بود، از این رو سال گذشته پروژه پردیس هنر افتتاح شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، البته نیاز است در منطقه شهید کشوری و سایر نقاط شهر نیز مشابه چنین پروژههایی تعریف و اجرایی شود.

کد خبر 381125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.