قتل پسر ثروتمند با توطئه مادر و دختر/ مطالبات علوم پزشکی اصفهان پرداخت شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از ماجرای قتل پسر ثروتمند تا شیوع بیماری های مهلک در پی کشتار چهارپایان و انتصاب رئیس جدید مرکز آمار ایران می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دختر جوان به نام کیانا متهم است با همدستی مادرش پسرمورد علاقه‌ خود را که جوانی ثروتمند بود، ربود تا از خانواده‌اش پول بگیرد اما چون پسر جوان مقاومت کرد، مادرش او را کشت.

دو سال قبل، مردی به مأموران پلیس خبر داد فرزند جوانش به نام آرش از خانه خارج شده و دیگر برنگشته ‌است. وقتی تحقیقات درباره این جوان آغاز شد مأموران متوجه شدند او به خانواده‌اش گفته برای دیدار یکی از دوستانش می‌رود و زود برمی‌گردد، اما دیگر خبری از او نشده و تلفنش را هم جواب نداده است تا اینکه فردی با خانواده آرش تماس گرفته و درخواست پول کرده ‌است.

 چند روز بعد از این حادثه، مأموران تکه‌های جسدی را در تهران پیدا کردند که بعد از جمع‌آوری آنها مشخص شد، جسد متعلق به آرش است. پلیس خط تلفن آرش را بررسی کرد و متوجه شد این جوان با دختری به نام  کیانا ارتباط داشت.

با شناسایی کیانا و بازداشت او مشخص شد این دختر و مادرش در قتل آرش دست داشتند. کیانا به مأموران گفت: در دوردورهای شبانه با مقتول آشنا شدم و بعد از آن با هم دوست شدیم. از آنجا که او پسر یکی از ثروتمندان شهر بود با مادرم نقشه کشیدیم تا او را گروگان بگیریم و در مقابل آزادی‌اش از خانواده‌اش اخاذی کنیم.

 با آرش تماس گرفتم و گفتم مادرم می‌خواهد او را ببیند و به خانه دعوتش کردم. وقتی آمد در نوشیدنی او مقداری داروی خواب‌آور ریختیم. مادرم کارت‌های بانکی او را خواست اما آرش مقاومت کرد و بعد هم مادرم او را به قتل رساند.

مادر دختر جوان نیز در بازجویی‌ها گفت: قتل کار من بود و نقشه چنین کاری را من ریختم. دخترم به من گفته بود با مردی دوست شده که یک ماشین شاسی‌بلند و گران‌قیمت دارد. به دخترم گفتم او را به خانه بیاورد بعد مسمومش کردیم و کارت عابربانکش را گرفتیم، اما او رمز را اشتباهی گفته بود و دلیل اصلی که باعث شد او را بکشیم همین رمز اشتباهی بود، وگرنه هدف اصلی ما رسیدن به ۵۰۰ میلیون تومان پول بود که خانواده‌اش در ازای آزادی او باید پرداخت می‌کردند.

ما سه روز او را در خانه خود نگه داشتیم. دائم به او می‌گفتیم که رمز کارتت را بگو، اما او نمی‌گفت. عصبانی شدیم و با اتوی داغ شکنجه‌اش کردیم، چون می‌خواستیم وادارش کنیم رمز را بگوید اما نمی‌گفت. از طرف دیگر، خانواده‌اش نیز در پرداخت نیم میلیارد تومان پول تعلل می‌کردند و قصد داشتند با اطلاع به پلیس ما را پیدا کنند تا اینکه بالاخره عصبانی شدیم و با کشیدن کیسه پلاستیکی روی سرش او را خفه کردیم. بعد از سه روز وقتی دیدم جسد در حال متعفن‌شدن است، او را تکه‌تکه کردیم و در ادامه نیز تکه‌های جسد را بسته‌بندی کرده و داخل ساکی گذاشتیم و در جاده هراز رها کردیم و چاقو و ساطور را نیز در قلعه‌حسن‌خان انداختیم.

مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند این زن در شهر اصفهان هم تحت تعقیب ‌است و در آنجا از مرد دیگری کلاهبرداری ‌و به تهران فرار کرده بود.

پرونده پس از اعترافات متهمان و صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری ارسال شد، اما هنوز کارهای مقدماتی انجام نشده بود که زن میان‌سال در زندان به دلیل بیماری فوت کرد. کیانا نیز به ۱۰ سال حبس محکوم شد. این رأی مورد اعتراض طرفین پرونده قرار گرفت و دیوان عالی کشور رای صادره را نقض کرد. با توجه به نقض رأی، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شد و دختر جوان به زودی در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی

علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان ازپرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مراکز غیر دانشگاهی در استان اصفهان خبر داد و گفت: مبلغ ۵۹۱/۲ میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و برخی  مراکز غیر  دانشگاهی طرف قرارداد پرداخت شد.

وی با اعلام این خبر افزود: بخش عمده ای از مطالبات مراکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مبلغ ۲۸۶/۲ میلیارد ریال و مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال مطالبات داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک  و دیالیز غیر دانشگاهی طرف قرارداد پرداخت شد.

اعتصام پور عنوان کرد: پرداخت مذکور به دانشگاه علوم پزشکیمربوط به صورت حسابهای سر پایی  ماههای اسفند ۹۶ لغایت  شهریور ۹۷ است که در این نوبت پرداخت صورت حسابهای بستری آن دانشگاه نیز از اسفند ۹۶ لغایت  مهر ۹۷ پرداخت گردیده است.

پلمب دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از پلمب دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید خبر داد.

مسعود ثقفی پیرو خبری که روز گذشته مبنی بر احتمال پلمپ ۱۱مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش آموز در پی این اقدام اعلام کرده بود، توضیحات جدیدی ارائه و اظهار کرد: متاسفانه دیروز دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ پلمب شدند.

 ثقفی روز گذشته گفته بود که بالغ بر ۴ هزار مدرسه در تهران داریم که از این تعداد در حال حاضر ۴۷ مدرسه دارای مالک حقیقی و ۲۳ مدرسه دارای مالک حقوقی و در معرض قلع و قمع قرار دارند.

خبر بد به افرادی که از سوسک نفرت دارند !

یک مطالعه جدید نشان داد سوسک های آلمانی که شایع ترین نوع سوسک ها در جهان می باشند، نسبت به کشته شدن توسط حشره کش ها مقاوم تر شده اند و به سختی می توان آنها را به وسیله حشره کش ها از پای درآورد.
این مطالعه نشان داد که سوسک ها تنها در طی یک نسل، ۶ برابر مقاوم تر شده اند و تقریبا سموم مختلف برای آنها کارایی ندارد.

پرفسور مایکل شارف، استاد دانشگاه پوردو در طی مصاحبه ای این گونه گفت :" این یک چالش جدید پیش از موعد مقابله با سوسک ها می باشد! سوسک ها نسبت به حشرات مختلف مقاوم تر شده اند و تقریبا تاثیر مواد شیمیایی برای از پای درآوردن آنها به میزان ۶ برابر کاهش یافته اند! ".

لازم به ذکر است که سوسک های ماده می توانند در طی ۳ ماه ۵۰ فرزند را تولید کنند و این نشان دهنده رشد جمعیت سوسک های قدرتمند می باشد که نسبت به گذشته ۶ برابر قوی تر شده اند که به همین دلیل باید مواد شیمیایی از بین برنده سوسک ها تقویت شوند.

شیوع "بیماری‌های مهلک" در پی کشتار اسب‌های قاچاقچیان‌

لاشه چارپایان قربانی قاچاق در مناطق مرزی در حالی در دشت‌ها، نهرها و حاشیه سدها رها میشوند که ۷۰ درصد از موارد ابتلای چارپایان به مشمشه مربوط به همین مناطق است؛ سیاه‌زخم، تب شالیزار، کزاز و سالمونلوز از دیگر بیماریهای مهلک میان انسان و اسب هستند.
 معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به خطر انتشار بیماری‌های مهلک مشترک بین انسان دام از قبیل مشمشه، سیاه‌زخم و کزاز در پی کشتار اسب‌های باربر در مناطق مرزی هشدار داد.

"امیری" در واکنش به تصاویر لاشه ده‌ها اسب باربر که طی یک ماه گذشته با شلیک گلوله کشته و در طبیعت از جمله در حاشیه سد سردشت رها شده‌اند به تسنیم گفت: هرچند که این اسب‌ها خود قربانی قاچاق هستند و کشتارشان به لحاظ اخلاقی و انسانی توجیهی ندارد اما در حال حاضر آنچه لازم است درباره آن به‌صورت جدی هشدار داده شود مخاطرات بهداشتی وحشتناک کشتار این حیوانات و رها کردن لاشه‌های متلاشی شده آنها در طبیعت است؛ متاسفانه برخی از تصاویر حکایت از آن دارد که لاشه‌ها حتی در نهرها، منابع آب و حتی در حاشیه سد رها شده‌اند که این موضوع می‌تواند فاجعه‌بار باشد

"حیات‌الغیب" مدیرکل جدید زندان‌های استان تهران شد

سید حشمت‌الله حیات‌الغیب به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان تهران مشغول به کار خواهد شد.

 حیات‌الغیب پیش از این مدیرکل زندان‌های استان فارس و یزد بوده است.

همچنین با توجه به برکناری رئیس زندان تهران بزرگ، غلامرضا ضیایی رئیس زندان رجایی شهر، به عنوان رئیس جدید زندان تهران بزرگ منصوب شده است.

حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران شد

با حکم محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران شد.

پیش تر حسین زاده معاون اقتصادی و محاسبات ملی این مرکز بود که اکنون جایگزین امیدعلی پارسا شده است.

حسین زاده دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اقتصاد از دانشگاه آزاد اسلامی است.

کد خبر 381123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.