گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود

فریدن- مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت احوال فریدن فاقد فیبر نوری است، گفت: توسعه و تسریع در خدمات ثبت احوال به تجهیز ادارات شهرستانی به فیبرنوری نیاز دارد تا بر این بستر سرعت در کار و توسعه خدمات انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حسین غفرانی امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان فریدن با بیان اینکه هنوز ۱۸ درصد از جمعیت واجد شرایط این شهرستان برای دریافت کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اتمام مهلت اعتبار کارت ملی قدیمی افرادی که هنوز  نسبت به درخواست صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند باید با مراجعه مراکز مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده توسط دولت، رسید صادره از دفاتر خدماتی به منزله کارت هوشمند است و تمام دستگاه‌ها و بانک‌ها موظف به پذیرش این رسیدها به جای کارت ملی هوشمند هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان، کمبود نیروی انسانی در برخی شهرستان‌های استان را حاد اعلام کرد و گفت: منتظر صدور مجور استخدام از سوی سازمان ثبت احوال کشور هستیم، بنابراین براساس سهمیه بندی اداره ثبت احوال فریدن در اولویت جذب نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: برای صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه الکترونیکی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که برای جبران آن از طریق برون سپاری، دفاتر پیشخوان را به کار گرفتیم.

غفرانی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات موجود در سطح ثبت احوال شهرستان‌ها را فرسودگی ساختمان‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۵ اداره ثبت احوال شهرستان‌ استان از جمله فریدن دچار فرسودگی ساختمان هستند که از طریق مسکن و شهرسازی برای تخریب و بازسازی آن‌ها اقدام شده که در صورت تأمین اعتبار در اولویت  قرار دارند، در دو سال اخیر برای تجهیزات و زیباسازی اداره ثبت احوال فریدن اقداماتی خوبی انجام شده است.

وی از راه‌اندازی گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر در ثبت احوال شهرستان‌ها خبر داد و گفت: اسناد و مدارک مفاخر و مشاهیر استان در ثبت احوال مرکز اصفهان نگهداری می‌شود، اما طبق دستورالعمل جدید سازمان ثبت احوال کشور با هدف نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان و انتقال به آیندگان باید در اداره ثبت احوال هر شهرستان گنیجنه‌ نگهداری اسناد و مدارک مشاهیر و مفاخر تأسیس ‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت و احوال فریدن فاقد فیبر نوری است، گفت: توسعه و تسریع در خدمات ثبت احوال به تجهیز ادارات شهرستانی به فیبرنوری نیاز دارد تا بر این بستر سرعت در کار و توسعه خدمات انجام شود.

کد خبر 381120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.