مدرک بدون مهارت ارزشی ندارد

سمیرم- نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارکی که دانش و مهارت را با هم نداشته باشند به هیچ دردی نمی خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سلیمی نماینده شهرستان سمیرم در گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و حوزه ستادی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان که با حضور علی اصغر فانی وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش در فرمانداری شهرستان سمیرم برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آموزش در دانشگاه ها و مدارس ما بیشتر تئوریک و مدرک محور شده اند.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر از مهارت محوری فاصله گرفته ایم و توجه کمتری به این موضوع می شود.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع به نحوی است که در برخی مواقع شاهدیم که فردی با مدرک دکترا توان مدیریتی به اندازه یک فرد با مدک دیپلم با سابقه کار را ندارد و این نشان از ضعف آموزش مهارت محوری دارد.

وی متذکر شد: با این وضعیت ما نیازی به دشمن نداشته و مدارکی که دانش و مهارت را با هم نداشته باشند به هیچ دردی نمی خورد.

سلیمی افزود: رسانه های اجتماعی و موبایل با ورود به جامعه متاسفانه بیشتر اوقات فرزندانمان را پر کرده است و همین موضوع نیز با استفاده ناصحیح  همراه شده که اگر استفاده مهارت محور از این وسیله را به دانش آموزان و فرزندان آموزش می‌دادیم بسیاری از این فعالیت ها مفید و کاربردی می‌شدند.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: در این برنامه می‌خواهیم میزان سهمیه استان را برای جذب دانشجویان رشته تربیت معلم افزایش دهیم تا مشکل کمبود نیروی فرهنگی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موضوع خیرین مدرسه ساز در برنامه ششم توسعه افزود: بر اساس این برنامه قرار شد تا دولت برای تجهیز مدارس خیر ساز وارد عمل شود.

سلیمی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به پیگیری مطالبات فرهنگیان در حوزه های مختلف افزود: متاسفانه در کشور مدیریت منابع چه از لحاظ مالی و چه از لحاض فکری ضعیف بوده و باید به آن رسیدگی بیشتری شود.

کد خبر 381113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.