لنجان بیشترین آمار بیکاری استان را دارد

لنجان_رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان بیشترین آمار بیکاری در استان را دارد، گفت: طبق ماده ۴۷ قانون پنج ساله ششم باید عدالت در جذب افراد بومی جویای کار در صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی غیردولتی با در نظر گرفتن اولویت محل سکونت انجام شود.

گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مصطفی اسماعیلی در نشست با مسئولان این شهرستان با بیان اینکه اشتغال در جامعه دارای ارزش است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۹۸ را تحت عنوان «رونق تولید» نامگذاری کردند، زیرا کار در جامعه اسلامی دارای ارزش بوده و تحقق نیازهای فردی و اجتماعی افراد در گرو کار و تلاش است.

وی بیکاری را یکی از عوامل اصلی انحرافات، وقوع جرم و فساد در جامعه دانست و عنوان کرد: بیکاری مهم‌ترین علت افزایش بزهکاری‏‌های اجتماعی بوده و ارتباط افزایش بیکاری با افزایش بزهکاری نیز در جامعه ثابت شده است؛ بنابراین رفع معضل بیکاری به عنوان پدیده‌ای مخرب سال‌هاست در راس مطالبات اجتماعی قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان معضل بیکاری را یکی از چالش‌برانگیزترین مشکلات اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور دانسته‌اند و شاید کسب نکردن مهارت لازم در طول سالیان تحصیل و اخذ مدارک دانشگاهی به این مسئله دامن می‌زند.

اسماعیلی با اشاره به استقرار صنایع بزرگ فولاد در این شهرستان،  ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی مردم لنجان از اعضاء شورای اسلامی شهر، روستا و شهرستان پیگیری سهم نیروهای این شهرستان از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در صنایع بزرگ و کوچک است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم و جوانان شهرستان لنجان تبعات منفی بیکاری را لمس کرده‏‌اند، تأکید کرد: لنجان به دلیل صنعتی بودن سال‌هاست به شهرستانی مهاجرپذیر تبدیل و این مسئله باعث شده در اغلب خانواده‌های ساکن شهرستان یک یا دو جوان بیکار وجود داشته باشد این درحالی است که آلودگی صنایع نصیب مردم این منطقه شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه این شهرستان بیشترین آمار بیکاری در استان را دارد، گفت: طبق ماده ۴۷ قانون پنج ساله ششم باید عدالت در جذب افراد بومی جویای کار در صنایع، بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی غیردولتی با در نظر گرفتن اولویت محل سکونت انجام شود.

کد خبر 381107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.