نهایی شدن طرح ترافیک هسته مرکزی و معابر منتهی به حرم مطهر رضوی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: در نظر داریم در ورودی معابر اصلی منتهی به حرم مطهر پارکینگ احداث کنیم تا زائران با استفاده از حمل و نقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.

به گزارش ایمنا، خلیل‌الله کاظمی اظهار کرد: در مدیریت جدید آستان قدس رضوی، روابط مدیریت شهری با آستان قدس تقویت شده و جلسات کارشناسی متعددی در خصوص رفع مشکلات ترافیکی برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر جلسات کارشناسی انجام و هفته آینده جمع‌بندی و تصمیمات نهایی در جلسه‌ای با حضور شهردار، اعضای شورای شهر مشهد و تولیت آستان قدس رضوی گرفته خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه امکان عریض کردن خیابان‌های پیرامون حرم مطهر و توسعه تردد خودروهای شخصی وجود ندارد، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از خودروهایی که باعث ترافیک هسته مرکزی شهر و معابر پیرامون حرم مطهر می‌شوند، عبوری هستند لذا می‌شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مسیر این خودروها تغییر کرده و از خیابان‌های اطراف استفاده کنند.

کاظمی گفت: طرح دیگر، ایجاد پارکینگ در ورودی معابر اصلی منتهی به حرم مطهر است تا زائران و مجاوران خودروهای شخصی خود را پارک کرده و با استفاده از حمل و نقل عمومی به حرم مطهر مشرف شوند.

وی افزود: بر این اساس باید هم سیستم حمل و نقل عمومی در این محدوده تقویت و پارکینگ‌های مورد نیاز نیز احداث شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک  شهردار مشهد اظهار کرد: برنامه سوم که تکمیل‌کننده مثلث طرح ترافیکی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر است محدودیت تردد خودروهای شخصی با در نظر گرفتن تسهیل رفت و آمد ساکنان این محدوده است که پس از احداث پارکینگ‌ها، اجرایی خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه در مجموع به حدود ۱۰ هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر نیاز داریم، ادامه داد: این تعداد فضای پارک باید در محدوده میدان شهدا، شهید گمنام، بولوار وحدت، هفده شهریور و میدان بسیج یا چهارراه دانش احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری مشهد عملیات احداث یک پارکینگ با ظرفیت پارک هزار خودرو در میدان شهدا و پارکینگی را در بولوار وحدت امسال آغاز خواهد کرد و در کنار آن پارکینگ آرمان در محدوده میدان هفده شهریور نیز آماده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: اکنون نیز در حال مذاکره با آستان قدس رضوی برای احداث دو پارکینگ دیگر در خیابان امام رضا (ع) و شهید گمنام (طبرسی) هستیم که با احداث این پارکینگ‌ها بخشی از مشکلات ترافیک هسته مرکزی و پیرامون حرم مطهر برطرف خواهد شد.

کد خبر 381106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.