ارابه مرگ نسازید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از بالا بودن میزان حوادث جاده‌ای در کشور ، بر ضرورت رعایت مقررات رانندگی تاکید کرد و از خودروسازان هم خواست خودروهایی امن‌تر تحویل مردم دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا سعید نمکی در آئین افتتاح ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان که بزرگترین مرکز درمان بیماران ضربه دیده در جنوبشرق کشور است گفت حوادث جاده ای سالیانه جان ۱۶ هزار نفر را در کشور می‌گیرد و همه وظیفه داریم برای کاهش این آمار تلاش کنیم . وی افزود ما باید برای ارتقای سطح خدمات درمانی درخصوص بیماران ضربه دیده تلاش کنیم ، رانندگان هم باید با احتیاط کامل رانندگی کنند ، بخش راه باید نقاط حادثه خیز را مرتفع کند و خودرو سازها هم باید خودروی امن بسازند نه ارابه مرگ .

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت قبل از انقلاب از هر هزار بچه متولد شده در منطقه جنوب شرق کشور حدود ۲۵۰ کودک یک سالگی خود را نمی‌دیدند و از هر صد هزار زن باردار حداقل بالای پانصد نفر فوت می‌شدند، اما امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار چمشگیر بهداشتی و درمانی در این منطقه هستیم.

نمکی اجرای طرحهای ملی مانند کنترل فشار خون را بسیار ارزنده دانست و گفت متاسفانه در سال نود و شش از ۳۸۰ هزار مورد مرگ در کشور ، ۱۶۱ هزار نفر به علت فشار خون و بیماریهای مرتبط با آن مثل سکته‌های مغزی، قلبی و بیماران کلیوی فوت کردند . وی با بیان اینکه امروز بیش از ۴۰ درصد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون اطلاعی از بیماری خود ندارند، گفت : حرکت بزرگ ملی سنجش فشار خون که در استان کرمان هم به خوبی اجرا شده است ، به شرط ادامه همراهی بیماران با ما ، گام مهمی برای افزایش شاخصهای سلامت در جامعه است .

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما بعد از دیابت مشکل سلامت روان را در جامعه داریم و موارد افسردگی در جامعه به نسبت قبل بیشتر شده است افزود: به زودی طرح سنجش سلامت روان را در سطح کشور اجرا می کنیم.

نمکی گفت برغم مشکلات مالی که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند برای رسیدن به عدالت بهداشتی ودرمانی در جامعه تلاش میکنیم و سعی خواهیم کرد شاخص های سلامت در مناطق محروم کشور را به میانگین کشوری نزدیکتر کنیم و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه ما را یاری کند.

کد خبر 381092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.