تشکیل یکصدهزار پرونده قضایی در کاشان

کاشان_دادستان کاشان گفت: مجموع پرونده‌های دادسرا، دادگستری و شورای حل‌اختلاف این شهرستان در طول سال بیش از یکصد هزار عدد است.

محمد تکبیرگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان از راه‌اندازی پنج کارگروه تخصصی با موضوعات تصادفات رانندگی،سرقت، اعتیاد، طلاق و فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان، تاثیر شگرفی در کاهش و پیشگیری از جرایم دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۷ هزار پرونده در دادسرای این شهرستان تشکیل می‌شود، عنوان کرد: این پرونده‌ها با موضوعاتی همچون جرایم تصادف، مواد مخدر، سرقت و کلاهبرداری در فضای مجازی تشکیل می‌شود  و شمار آن‌ها با احتساب پرونده‌های دادگستری و شورای حل‌اختلاف به یکصد هزار می‌رسد.

دادستان کاشان با اشاره به افزایش موارد کلاهبرداری اینترنتی، تأکید کرد: شهروندان باید بدانند که حضور در  سایت‌های قمار و شرط‌بندی طبق قانون جرم است و سبب زیان مادی آن‌ها خواهد شد.

تکبیرگو گفت: با وجود هشدارها و آموزش‌های داده شده شاهد حضور افرادی  هستیم که برای پیگیری پرونده‌های کلاهبرداری به دادسرای کاشان مراجعه می‌کنند، حتی وکلای دادگستری و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هم جزء این گروه از مالباختگان هستند.

دادستان کاشان با اشاره به صدور دستور جلوگیری از دوچرخه‌سواری بانوان در این شهر، تأکید کرد: بانوان علاقه‌مند به ورزش می‌توانند در مکان‌های مخصوص مانند پارک بانوان دوچرخه‌سواری کنند، زیرا با بانوانی که در شهر اقدام به دوچرخه‌سواری کنند و با عمل خود عفت عمومی را جریحه‌دار کنند، طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برخورد قضایی می‌شود.

تکبیرگو با اشاره به دستگیری خانم دوچرخه‌سوار در این شهرستان، تصریح کرد: انتقال وی به دادسرا و تشکیل پرونده برای بی‌توجهی وی به موارد ارشادی ضابطان قضایی و توهین به آن‌ها بود.

وی اضافه کرد: این بانوی کاشانی که در محیط خارج از شهر و با پوشش نامناسب اقدام به دوچرخه‌سواری کرده بود، پس از حضور والدین در دادسرا و تفهیم اتهام و اخذ ضمانت، آزاد شد.

کد خبر 381090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.