تشکیل کارگروهی برای بررسی نحوه بازگشت ارز صادرات

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کارگروه ویژه ای در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات تشکیل شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در هشتاد و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: فعالان اقتصادی درباره بخشنامه ­بانک مرکزی مبنی بر­ بازگشت ارز حاصل از صادرات دغدغه‌هایی داشتند و از آنجا که این موضوع نیاز به دقت زیادی داشت، کارگروه ویژه‌ای با حضور معاون امور اقتصادی­ وزارت اقتصاد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون بانک مرکزی، نمایندگان اتاق بازرگانی، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شد تا با بررسی بیشتر این موضوع، در جلسه بعدی شورا درباره آن تصمیم گیری کنیم.

وی درباره میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز گفت: امسال بخشی از ارزهایی که سال گذشته به چرخه اقتصاد وارد نشده بود در سه ماهه نخست امسال به چرخه اقتصاد برگشت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه حرکتی که صادرکنندگان در خصوص بازگشت ارز نشان دادند، قابل قدردانی است، ابراز امیدواری کرد: ارزی که به چرخه اقتصادی می‌آید رونق تولید را در بر داشته باشد.

دژپسند گفت: در سه ماهه اول امسال، پنج میلیارد دلار ارز صادراتی صادرکنندگان به چرخه اقتصادی کشور بازگشته که یک میلیارد دلار آن مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است.

کد خبر 381089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.