تابستانی شاد در محله‌های شهر اصفهان

تابستان امسال جشن‌های تابستانی شاد و متفاوت با عنوان «نشاطستان» در محله‌های مختلف مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان با هدف افزایش نشاط اجتماعی در حال برگزاری است که عموم شهروندان می‌توانند در این برنامه‌ها حضور یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تمرکز بر مباحث تفریحی، فراغتی و نشاط شهروندان، اجرای ویژه‌برنامه‌ها در بوستان‌ها و فضاهای عمومی در محلات مختلف و به خصوص محلات محروم همچنین برگزاری برنامه‌های شاد به صورت مویرگی از جمله ویژگی‌های اجرای برنامه‌های تابستانی در محله‌های مناطق ۱۵ گانه شهر است.  

بی‌شک اجرای این برنامه‌ها در رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی_تفریحی مناطق در فضای فراغتی تابستان، تقویت فضای شور و نشاط در شهر و شهروندان و معرفی بهتر فضاها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و ورزشی مناطق به شهروندان تاثیرگذار خواهد بود.

میزبانی مجتمع های مسکونی شهر از ویژه‌برنامه «محله عمودی»

مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «محله عمودی» در طول تابستان امسال برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: در نظر داریم مجموعه برنامه‌های فرهنگی مربوط به خانواده را در مجتمع‌های مسکونی بالای صد واحد که به‌صورت آپارتمان هستند برگزار کنیم.

وی افزود: محله‌های عمودی در واقع کلونی جمعیتی هستند که در دسترس قرار دارند و ما می‌توانیم آموزه‌های فرهنگ شهروندی را در ارتباط مستقیم با مخاطبان خود توسعه دهیم؛  این در حالی است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی در محل مجتمع‌های مسکونی بالای صد واحد از ایجاد ترافیک و دیگر هزینه‌ها برای ساکنان پرشمار این مجموعه‌ها جلوگیری شده و علاوه بر صرفه‌جویی در زمان می‌توان بازخوردی با کیفیت دریافت کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از طرفی دیگر با توجه به اینکه وسعت کلانشهر اصفهان رو به گسترش بوده و آپارتمان‌نشینی در حال افزایش است می‌توان با شهروندانی که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند از این طریق ارتباط داشته و بعضی از قوانین و مقررات و مسائلی که مربوط به این شیوه از زندگی است را آموزش دهیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد جزئیات این برنامه، اظهارکرد: امسال دومین سالی است که این برنامه را اجرای می‌کنیم که بر اساس آن هشت واحد مسکونی در مناطق مختلف شهر انتخاب‌شده‌اند و در مدت هشت هفته ۶۴ برنامه در مدت دو ماه پیش‌رو برای ساکنان آنها اجرا می‌شودکه این برنامه‌ها شامل آموزه‌های اخلاق شهروندی، آتش‌نشانی، بازیافت، اورژانس، فرهنگ رسانه‌ای با همکاری پلیس فتا، فضای سبز و گیاهان آپارتمانی و مواردی از این قبیل است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: تمام آموزه‌ها به‌صورت متمرکز در مدت این هشت هفته با نگاه جامعه هدف نقطه‌ای ارائه و اجرا می‌شود و مهمتر اینکه با تمام دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی شهرداری مرتبط با این برنامه‌ها از جمله آتش‌نشانی، پسماند و فضای سبز به همراه اورژانس و پلیس فتا در تعامل هستیم.

 رشیدی تأکید کرد: هر برنامه دو ساعت است و نخستین هفته در منطقه شش اصفهان برگزار می‌شود و برای مخاطبان تمام سنین محتوای آموزشی در نظر گرفته‌شده است که جدول این برنامه‌ها به‌صورت واحد به واحد توزیع می‌شود و زمان برنامه‌های مخصوص مخاطبان از جمله کودکان، بانوان و عموم ساکنان به همراه روز و ساعت اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آیین افتتاحیه این ویژه برنامه روز سه شنبه ۱۸ تیرماه از ساعت ۲۰:۳۰ با حضور مدیران شهری در مجتمع مسکونی فرهنگیان واقع بلوار شفق برگزار خواهد شد.

زنگ تفریح در منطقه ۷

علی اصغر شاطوری، مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه «زنگ تفریح» در سطح این منطقه خبر داد و گفت: این برنامه در قالب سلسله برنامه‌های نشاطستان و با هدف افزایش نشاط اجتماعی شهروندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این ویژه برنامه تا پایان تابستان سال‌جاری روزهای چهارشنبه هرهفته در مجتمع‌های مسکونی منطقه هفت شهرداری اصفهان از ساعت ۱۹ تا ۲۲ برگزار می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه روزهای پنجشنبه هر هفته نیز در مجتمع تجاری بوستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ اجرا خواهد شد، افزود: ویژه برنامه زنگ تفریح روزهای جمعه در مجموعه گردشگری باغ فدک (کنار دریاچه) از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برگزار می شود.

نشاطستان در منطقه ۱۳

محمد شرفا، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجموعه برنامه های نشاطستان در تابستان ۹۸ در راستای توسعه شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی در بین شهروندان با برنامه ریزی از سوی اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی این برنامه‌ها محله محور بودن، آن است، ادامه داد: این برنامه‌ها در راستای ارتقاء سطح سلامت و شادابی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به محتوای برنامه‌های در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشن، برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی همراه با برنامه مشاوره مسائل اجتماعی و شناخت آسیب‌های اجتماعی در این ایام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:جشن های فرهنگی همدلانه ویژه همه گروه‌های سنی و همچنین پخش فیلم‌های سینمایی تحت عنوان سینما پارک با موضوعات اجتماعی و فرهنگی همراه با بحث های اجتماعی پیرامون موضوع فیلم در پارک های سطح منطقه برگزار می شود.

شرفا اظهارکرد: برنامه های ورزشی شامل رقابت‌های گل کوچیک در محلات، همایش پیاده روی کوه قائمیه، جشنواره ورزشی تفریحی و خانوادگی و همایش دوچرخه سواری است و هر جمعه جشنواره آموزش ورزش نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: رقابت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی همزمان با ۱۷ مرداد در پارک زمزم و همایش اسب سواری ۱۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: در مجموع ۱۸ برنامه تحت عنوان به وقت بازی، ۹ برنامه تحت عنوان حال خوب، هشت برنامه تحت عنوان سینما پارک، ۱۷ برنامه تحت عنوان همدلانه، چهار برنامه رقابت گل کوچیک، یک برنامه پیاده روی، دو برنامه همایش زورخانه‌ای، دو برنامه همایش اسب سواری، دو برنامه جشنواره آموزش ورزش، یک برنامه همایش دوچرخه سواری، و یک برنامه جشنواره ورزشی در این ایام برگزار می‌شود.

تابستانی بیاد ماندنی برای شهروندان منطقه ۸

سیدرسول هاشمیان، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از  تحول کیفی برنامه‌های فرهنگی این منطقه خبر داد و گفت: سیل برنامه‌های فرهنگی و تفریحی منطقه، تابستانی بیاد ماندی برای شهروندان منطقه رقم خواهد زد.

وی اظهار کرد: در تابستان امسال بیش از ۲۵ برنامه محله محور با رویکرد مشارکت شهروندان و خانواده‌ها اجرا خواهد شد که افتتاحیه آنها همزمان با آغاز دهه کرامت بوده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: جشن ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، جشن‌های خانوادگی، برنامه‌های ورزشی تفریحی، ویژه برنامه بازی و نشاط و گردهمایی‌های خانوادگی در قالب اجرای برنامه‌های نشاطستان امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این برنامه‌ها سعی بر آن شده است تا از ظرفیت مراکز و مجموعه‌های فرهنگی مذهبی محلات، بسیج، ادارات تفریحی و ورزشی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری نیز استفاده شود و هم‌افزایی حداکثری صورت پذیرد.

هاشمیان با اشاره به ایجاد محورهای فرهنگی هنری برای همه محلات منطقه افزود: سعی بر آن شده است تا در تابستان امسال در محلاتی برنامه‌های تابستانی برگزار شود که تا کنون در آنها برنامه کمتری اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سیمای اجتماعی محلات منطقه با راه اندازی محورهای فرهنگی محلات تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: شهروندان تاکنون استقبال خوبی از این ویژه برنامه داشته‌اند.

اجرای برنامه‌های متنوع در منطقه ۳

حسین کارگر، مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: اجرای برنامه‌های متنوع در میدان امام (ره) و پارک شهید رجایی باعث ایجاد نشاط و شادی در بین شهروندان و گردشگران می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مشارکتی با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز شهر و تجمع شهروندان از نقاط مختلف همچنین تجمع گردشگران، میدان امام(ره) و پارک شهید رجایی به عنوان محلی ویژه جهت دربرگیری شهروندان با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی بیشتر، انتخاب شد.

وی افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی این منطقه در روزهای جمعه و فراغت شهروندان به خصوص در بعداز ظهر دلگیر آن، اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون نقالی، تئاتر خیابانی، بازی‌های بومی فکری و قصه‌گویی با رویکرد ایجاد شور و شادی و نشاط اجتماعی و ایجاد هویت تاریخی کرده است.

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارک شهید رجایی در نزدیکی گذر فرهنگی چهارباغ قرار گرفته و محل تردد بیشتر شهروندان در این نقطه است، تصریح کرد: برنامه‌های دیگری به مناسبت هفته کرامت در ۱۸ تیرماه سال جاری در راستای ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دو برنامه محله و بازی در محله‌های سرتاوه و دردشت برگزار شد که با استقبال پرشور شهروندان این محله ها همراه بود؛ برنامه چهارشنبه‌های آتی یعنی ۱۹ و ۲۶ تیرماه به ترتیب در محله سرتاوه(منارچهل دختران)، جویباره(پارک کمال) و محله امامزاده اسماعیل(جنب مسجد نمکی، پارک علوی) با هدف ایجاد هویت تاریخی و نشاط و شادی شهروندان محلات مختلف منطقه برگزار خواهدشد.

هر روز با نشاطستان منطقه ۱۴

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ویژه برنامه بازی های مهیج ورزشی و تفریحی نشاطستان ویژه محلات این منطقه روزهای ۱۷، ۱۸ و ۳۱ تیرماه در محله شاکری، پارک عماد مغنیه، پارک شیدا، فرهنگسرای دارک و پارک نسترن ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه برنامه‌ که با هدف افزایش نشاط اجتماعی اجرا می‌شود، روزهای یکم، هفتم، هشتم، چهاردهم و پانزدهم مردادماه سال جاری ساعت 18 و 30 دقیقه نیز در سالن مطالعه حصه، پارک‌های گلستان، زمرد، سلمان و بوستان بهار برگزار و حضور در این برنامه‌ها برای عموم شهروندان آزاد خواهد بود.

وی با اشاره به ویژه برنامه سینما پارک، تصریح می‌کند: این برنامه یکشنبه‌ها روزهای ۹، ۱۶ و ۳۰ تیرماه همچنین روزهای ششم و سیزدهم مردادماه در پارک زمرد، بوستان بهار، سالن مطالعه حصه، پارک عماد مغنیه و پارک شیدا برگزار می‌شود. 

کد خبر 381086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.