اتهام نگاه مالی شهرداری در اجرای طرح جدید ترافیک

شهردار تهران با اشاره به انتقادات به طرح ترافیک جدید، گفت: زمانی که به موضوعی تک‌بعدی نگاه می‌شود مشکلاتی هم به وجود می‌آید، شاید در اجرای این طرح اطلاع‌رسانی صحیحی نشده است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک که از امروز (سه‌شنبه) در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو هفته گذشته تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس به سیستم حمل و نقل پایتخت اضافه شد و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و ریلی به صورت جدی در دولت و شهرداری تهران در حال پیگیری است.

وی افزود: اینکه حمل و نقل می‌تواند کشش ۴۰ درصدی حمل و نقل شخصی را جبران کند به صورت آنی اتفاق نمی‌افتد، اما به موازات توسعه ناوگان اتوبوسرانی و ریلی اقدامات بازدارنده جهت استفاده از خودروهای شخصی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

شهردار تهران در واکنش به اینکه مردم از اجرای طرح ترافیکی جدید ناراضی هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که به موضوعی نگاه تک‌بعدی می‌شود مشکلاتی هم به وجود می‌آید که باید اطلاع‌رسانی صحیحی صورت گیرد؛ گاهی شهرداری تهران را متهم به نگاه مالی برای اجرای طرح جدید ترافیک می‌کنند، اما واقعیت این است نگاه مالی با اجرای طرح ترافیک در برخی از قسمت‌های تهران تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

حناچی گفت: شاید برای طرح ترافیکی جدید اطلاع‌رسانی درست نداشتیم.

وی اضافه کرد: باید همه با هم، هم‌مسیر در جهت توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت باشیم و این شهر راهی جز کاهش خودروهای شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی ندارد.

شهردار تهران اظهار کرد: مسیر پیاده و دوچرخه فقط اختصاص به کشور ما ندارد و همه کشورها آن را دنبال می‌کنند.

کد خبر 381069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.