ناوگان کمباین برداشت گندم باید نوسازی شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان هایی که از ناوگان فرسوده کمباین در برداشت استفاده می کنند طی دو سال باید با توجه به امکان استفاده از "خط اعتباری مکانیزاسیون" نسبت به نوسازی ناوگان کمباین اقدام کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در هفتادمین جلسه کمیته فنی گندم با موضوع "ارزیابی فنی و اقتصادی فرآوری بذر گندم و سنجش تلفات کمباینی برداشت گندم" پس از استماع گزارش برآورد ضایعات برداشت کمباین در مزارع گندم کشور اظهار کرد: شرکت های سازنده کمباین باید موظف به نصب سامانه پایش ضایعات و عملکرد برداشت در کمباین باشند و این موضوع باید اجباری باشد.

وی با اشاره به این که کشور نیاز به نوسازی ناوگان کمباین دارد، گفت: لازم است سالانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه کمباین تامین شود و سازندگان در این زمینه نیز باید تلاش کنند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید مشکلات و موضوع آورده و وثیقه کشاورزان برای خرید کمباین را به منظور استفاده از تسهیلات، مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و مشکلات موجود را اصلاح و رفع نماید.

کشاورز خاطرنشان کرد: در استان‌ها باید اکیپ برداشت با مدیریت ادارات فناوری های مکانیزه تشکیل شود و آموزش های لازم را به کمباین داران ارائه نمایند.

کد خبر 381044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.