مسائل حیاتی مردم را به دیگر موضوعات گره نزنید

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص لزوم ارائه راهکار برای مقابله با بی‌آبی گفت: درخواست ما استفاده از سامانه دوم یا هر راهکار زودبازده دیگری برای نجات مردم اصفهان از بی‌آبی است و نباید مسائل حیاتی مردم را به دیگر موضوعات گره زد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت آب آشامیدنی اصفهان و راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکل قطعی و افت فشار آب در این شهر ، اظهار کرد: سامانه فعلی آب آشامیدنی اصفهان بزرگ از لحاظ حجم آبی که تصفیه شده و انتقال می‌یابد جوابگوی نیاز شهرهای ذی نفع این سامانه نیست.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب همواره وجود داشته است، افزود: موضوع مهم این است که در گذشته از آب چاهها استفاده می‌شد که در سال‌های خشکسالی چاهها خشک شده و آبی ندارند و این کمبود آب در شهر اصفهان مشاهده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حدود ۲۰ سال پیش سامانه دومی را پیش‌بینی کردند که محور اصلی این سامانه دوم در واقع پدافند غیرعامل و ایجاد امنیت تامین آب شرب در شهر اصفهان و شهرهای شمالی آن مانند خمینی شهر، شاهین‌شهر تا کاشان بوده است.

وی با بیان اینکه این سامانه از لحاظ پدافندی هم مهم بوده است، اظهار کرد: این اهمیت به دلیل این بوده که همه تامین آب شرب اصفهان از یک مسیر خاص نباشد و دوم اینکه بتواند پاسخگوی نیاز شهر باشد.

معین با بیان اینکه این امر در عمل با مشکلاتی مواجه بوده است، افزود: از نظر مشکلات اجرا یا مصوباتی که نیاز داشته این امر دچار موانعی بوده که هنوز بعد از ۱۵ سال به بهره‌برداری نرسیده است و آنچه سرجای خود مانده و خود را بیش از گذشته نمایان کرده کمبود آب شرب در اصفهان است.

وی در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: درخواست ما استفاده از سامانه دوم یا هر راهکار زودبازده دیگری برای نجات مردم اصفهان از بی‌آبی است و باید برای آن تدابیری بیندیشند، اما نباید مسائل حیاتی مردم را به دیگر موضوعات گره زد چرا که این امر کاملا خلاف عقل، امنیت و مصلحت عمومی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

کد خبر 381041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.