هر کیلو گوشت قرمز درجه یک باید ۶۰ هزار تومان باشد

نایب رییس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: قیمت گوشت قرمز درجه یک باید ۶۰ هزار تومان باشد تا تعادل بین عرضه و تقاضای گوشت برقرار شود اما متاسفانه این اتفاق غیر ممکن است و در حال حاضر نیز قیمت هر کیلو گوشت قرمز درجه یک بیش از ۱۰۰ هزار تومان است.

اصغر پورباطنی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گوشت قرمز به میزان کافی موجود است اما به این علت که گران است و قدرت خرید مردم نیز پایین است، میزان فروش آن کاهش یافته است.

وی در خصوص واردات گوشت با ارز دولتی خاطر نشان کرد: در گذشته عده‌ای تحت عنوان تاجر یا واردکننده با دریافت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان اقدام به واردات گوشت از کشورهایی مانند رومانی و قرقیزستان می‌کردند و سپس به سازمان پشتیبانی امور دام تحویل داده و یا خود اقدام به پخش آن می‌کردند که فعالیت آن‌ها ارتباطی به اتحادیه نداشت و اتحادیه نیز نظارتی بر آن‌ها نداشت.

معاون اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان افزود: تنها ارتباط اتحادیه گوشت قرمز با این گوشت‌ها اطلاع رسانی به اعضا جهت آگاهی آن‌ها از وجود چنین گوشتی با قیمت مشخص بود که اعضا نیز در انتخاب آن مختار بودند. حدود یکماه است که واردات گوشت با ارز نیمایی انجام می‌شود.

گوشت وارداتی پس از یک‌ روز بافت خود را از دست می‌دهد

وی ادامه داد: به علاوه این گوشت وارداتی که کیفیت گوشت درجه سه را داشت باید با قیمت ۷۷ هزار تومان به ازای هر کیلو خریده می‌شد و به قیمت ۸۵ هزار تومان به ازای هر کیلو نیز به متقاضی فروخته می‌شد که از این جهت نیز قیمت بالاتری نسبت به گوشت کشتار اصفهان که نرخ ۷۵ هزار تومان برای آن اعلام کردیم، داشت.

معاون اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت قرمز درجه یک بیش از ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: با حذف ارز دولتی و واردات گوشت با ارز نیمایی، تغییر آنچنانی در قیمت به وجود نیامده است.

کد خبر 381032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.