ثبت بی‌چون و چرای تخلفات رانندگان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با وجود سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی، اگر راننده داخل خودرویی که تخلف ساکن انجام داده، حضور داشته باشد، پلاک خودرو ثبت می‌شود.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سامانه متحرک ثبت تخلفات ایستایی که در حال حاضر با پنج خوردو در شهر اصفهان فعال است، تخلفات ایستایی همچون پارک دوبل، توقف در ایستگاه اتوبوس، حریم تقاطعها و میادین و توقف در محلهای توقف مطلقاً ممنوع را ثبت میکند تا توسط پلیس راهور اعمال قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه  خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه از نوع پژو ۲۰۶ سفید رنگ است که با سه دوربین نصب شده بر روی آن‌ها، تخلفات را به صورت مکانیزه ثبت می‌کند، افزود: شهروندان به اشتباه بر این باور هستند که اگر راننده یا یکی از سرنشینان در خودرویی که تخلف ایستایی انجام داده بمانند، اعمال قانون انجام نمی‌شود غافل از اینکه با وجود سامانههای جدید، اگر راننده داخل خودرو هم حضور داشته باشد، پلاک خودرو ثبت می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر کدام از خودروهای ثبت تخلفات ایستایی یک مامور از نیروهای پلیس حضور دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیشترین تخلفات ثبت شده توسط این سامانهها، پارک دوبل که تاثیر زیادی بر کاهش ظرفیت معابر می‌گذارد، بوده و پس از آن پارک خودروها در ایستگاه اتوبوس و توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین شهر بوده است.

کریمی ادامه داد: تا پایان خردادماه سال‌جاری تعداد خودروهای سامانه ثبت تخلفات مکانیزه به هفت دستگاه و تا پایان نیمه نخست سال جاری به ۱۲ خودرو می‌رسد.

کد خبر 381030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.