ابوظبی پایتخت دوچرخه‌ها می‌شود

افزایش ایستگاه‌های دوچرخه در ابوظبی، این شهر را به پایتخت دوستدار دوچرخه‌ در امارات تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بانک تجارت ابوظبی ADCB)) در یک پروژه مشترک با همکاری شرکت "سیاکل" امارات، اولین سیستم به اشتراک‌گذاری دوچرخه عمومی امارات متحده عربی یعنی ADCB Bikeshare را به عنوان راهکاری مقرون به صرفه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حمل و نقل، به شهر ابوظبی معرفی کرد که تأمین مالی آن توسط صندوق خلیفه انجام می‌گیرد.

در سراسر امارات متحده عربی این طرح اولین و تنها طرح ارائه شده در این زمینه به حساب می‌آید و با هدف بهره‌مندی از مزایای حمل و نقل آسان و حمایت از شیوه زندگی سالم و پایدار در ابوظبی پیاده‌سازی شده است. ADCB Bikeshare، در حال حاضر شامل ۱۱ ایستگاه در جزیره یاس و ساحل الرحا و ۷۵ دوچرخه می‌شود که البته با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، تعداد ایستگاه‌ها به ۵۰ و تعداد دوچرخه‌ها به بیش از ۳۰۰ عدد افزایش خواهد یافت. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره مناطقی که بیشترین استقبال را از این طرح خواهد داشت، قرار است ایستگاه‌ها در بلوار ساحلی کورنیش، باغ‌های الرحا، جزایر یاس، سعدیه و ریم، دانشگاه پردیس نیویورک و شهر مصدر مستقر شود.

به‌اشتراک‌گذاری دوچرخه، یک برنامه نوآورانه جهانی و راهی سرگرم‌کننده، مقرون‌به‌صرفه و آسان برای گشت زدن در پایتخت امارات متحده عربی است که امکان تردد آسان در سراسر شهر را فراهم می‌کند. بومی‌های ابوظبی و گردشگران، هر دو از طرح دوچرخه‌های اشتراکی بیشترین بهره را می‌برند چرا که دسترسی به مقاصد مورد نظر آن‌ها، چه برای تهیه مایحتاج روزانه و چه گشت و گذار در شهر، با استفاده از دوچرخه‌ها بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از دیگر انواع وسایل حمل و نقل صورت می‌گیرد. علاوه بر این، استفاده از دوچرخه یک گزینه حمل و نقلی متناسب با محیط زیست است که می‌تواند مقدمات یک زندگی سالم‌تر را فراهم آورد و به کم کردن اثرات کربن، کاهش تراکم جاده‌ای و پایین آوردن میزان آلودگی کمک کند.

استقبال بی‌نظیر از این طرح حاکی از موفقیت چشمگیر ابوظبی در پیاده‌سازی آن بوده است. ساکنان این شهر به راحتی و تنها با استفاده از یک کد یا کلید عضویت می‌توانند از یکی از ایستگاه‌های شهر، دوچرخه کرایه کنند. تحویل دوچرخه به هر یک از دیگر ایستگاه‌هایی که کاربران تمایل دارند و یا در نزدیکی آن‌ هستند، امکان‌پذیر است. بدین ترتیب مسافران درون شهری از رانندگی در خیابان‌های شلوغ و ناراحتی‌های ناشی از ترافیک در امان می‌مانند. به منظور رفاه شهروندانی که از کارت‌های بانکی یا اعتباری استفاده می‌کنند، در تمامی ایستگاه‎‌ها، دستگاه‌های کارتخوان نیز تعبیه شده است تا کرایه دوچرخه را بدون هیچ دغدغه‌ای بپردازند. از سوی دیگر ابوظبی به منظور تشویق کارکنان به استفاده از دوچرخه برای تردد به محل کار، امکانات و تسهیلات بسیاری در این زمینه ایجاد کرده است.

کاربران دوچرخه‌ها می‌توانند ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته نسبت به کرایه دوچرخه‌ها از ایستگاه‌های سلف‌سرویس اقدام کنند و در صورت تمایل برای خرید اشتراک تردد یک‌روزه، سه‌روزه، عضویت ماهانه و حتی سالانه اقدام کنند که اجازه تردد نامحدود در شهر را در طول مدت اشتراک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که به منظور کسب اطمینان از به‌کارگیری دوچرخه‌ها و بدون استفاده رها نکردن آن‌ها در گوشه و کنار شهر، لازم است که هر یک ساعت، دوچرخه کرایه‌ای را به یکی از  ایستگاه‌های اتوماتیک دوچرخه متصل کرد که در غیر این‌صورت فرد مشمول پرداخت هزینه اضافی خواهد شد.

با گسترش طرح دوچرخه‌ کرایه‌ای در پایتخت امارات متحده عربی، تعهداتADCB  نسبت به ارائه ابتکارات طرح‌های تشویقی برای حفظ پایداری، سلامتی، تندرستی و نیز دوستی با محیط زیست در حال افزایش است و مجریان این طرح در نظر دارند که این شیوه حمل و نقل سالم را ارتقا دهند و با معرفی مزایای سلامتی و محیطی آن، تمام مردم را به استفاده از دوچرخه‌ها در زندگی روزمره تشویق کنند.

کد خبر 381027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.