۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
بازارچه‌های "تاشو" در سئول

با همکاری مقامات محلی سئول، میادین خالی و عمومی در امتداد رودخانه "هان" در کره جنوبی، هر آخر هفته‌ تبدیل به بازارهای شبانه‌ می‌گردد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازارهای شبانه Bamdokkaebi از سال ۲۰۱۵ تاکنون هر آخر هفته در سواحل رودخانه "هان" برپا می‌شود و اتاقک‌های کوچک قابل حمل آن در حال حاضر تبدیل به بخشی از جاذبه‌های فرهنگی سئول شده است. این اتاقک‌ها که متناسب با نیازهای مختلف در دو حالت کلی توسط Motoelastico طراحی شده است، با حداقل تلاش و دخالت‌های فیزیکی ممکن، موقعیتی مناسب برای فروش کارهای هنری و تولیدات طراحان و صنعتگران را فراهم می‌آورد. استفاده از این ایده نمونه‌ای بی‌نظیر از ایجاد مکان‌های عمومی پر رفت و آمد است که در عین انعطاف‌پذیری، دارای قابلیت جابجایی آسان و جمع‌آوری سریع است و آینده‌ای را به نمایش می‌گذارد که بتوان از هر متر مربع زمین بهترین استفاده را برد.

 یکی از حالت‌های طراحی شده برای اتاقک‌های Bamdokkaebi، حالت V شکل است که متناسب با جزیره باریک و طولانی Yeouido انجام گرفته است و دیواره‌های آن قابلیت جمع شدن و تا خوردن رو به بالا را دارد. این قابلیت امکان تهویه مناسب هوا در داخل اتاقک‌ها را فراهم می‌آورد. بدین ترتیب می‌توان در حین تماشای صنایع موجود در اتاقک‌ها، از منظره رودخانه‌ای که در پشت آن‌ها جریان دارد و نسیم ملایمی که روی آن می‌وزد نیز لذت برد. از سوی دیگر قرارگیری خوشه‌ای این اتاقک‌های V شکل در سراسر ساحل رودخانه کنار یکدیگر، یک تفرجگاه ساحلی باریک برای عابران پیاده فراهم می‌آورد. این اتاقک‌ها همچنین به سادگی جابجا می‌شود، قابلیت تا شدن دارد و پس از جمع‌آوری می‌توان آن‌ها را روی یکدیگر قرار داد. طراحی انعطاف‌پذیر آن‌ها نیز بهترین گزینه‌های ممکن را در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

طراحی دوم اتاقک‌های مذکور با همان میزان انعطاف‌پذیری در منطقه بزرگتر Banpo پیاده‌سازی شده است. این طراحی که نسبت به نمونه اول بسیار کاربردی‌تر است به صورت واحدهای جداگانه‌ای انجام گرفته است که در صورت لزوم می‌تواند به منظور برآورده‌سازی کاربردهای متفاوت به شکل‌های مختلف تغییر شکل یابند. این اتاقک‌ها می‌تواند به سادگی از حالت دایره‌ای به صورت V  شکل در آیند و زمانی که بی‌استفاده هستند به عنوان چرخ‌دستی‌های حاوی مواد غذایی نقش یک سوپرمارکت متحرک را ایفا نمایند.  

کد خبر 381024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    چه خوبن اینا، برای خیابان چهارباغ فوق العاده به درد می خورن تا جوونا یا دستفروشا بتونن هم به کارشون ادامه بدن و هم قانونی باشه کارشون
  • رضا AT ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    چه به دردبخور. تو شاهین شهر برای فلافلیا و ساندویچیا خوبن. خوشم اومد از این