برداشت بیش از ۱۵۰۰ تن گندم از مزارع بادرود

نطنز_مسئول تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی در سال جاری متوسط برداشت گندم به میزان چهار و نیم تن در هر هکتار است و در مجموع بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن از مزارع بادرود برداشت شد که مازاد بر نیاز کشاورزان آن به سیلوی کاشان تحویل داده شد.

بهروز کیانوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز از پایان عملیات برداشت محصول گندم از ۳۵۰ هکتار اراضی زراعی بادرود در سال زراعی جاری خبر داد و اظهار کرد: برداشت توسط ۲۰ دستگاه کمباین و به صورت مکانیزه انجام شد.

وی عنوان کرد: حدود پنج درصد از مزارع به علت صعب‌العبور بودن و با مقدار اندک سطح زیرکشت گندم با دست برداشت شد.

مسئول تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت ۱۷ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است، اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی در سال جاری متوسط برداشت گندم به میزان چهار و نیم تن در هر  هکتار است و در مجموع بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع بادرود برداشت شد و مازاد بر نیاز کشاورزان آن به سیلوی کاشان تحویل داده شد.

کیانوش خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۱۲ هزار  هکتار اراضی زراعی قابل کشت است که پنج هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغات و شش هزار و ۵۰۰ هکتار آن به کشت غلات، علوفه، سبزی و صیفی اختصاص دارد.

کد خبر 381023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.