تجهیز خروجی‌های محدوده طرح «کنترل آلودگی هوا» به دوربین پلاک‌خوان

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران از تجهیز خروجی‌های محدوده طرح «کنترل آلودگی هوا» به سیستم کنترل مکانیزه خبر داد.

به گزارش ایمنا،  محسن پورسیدآقایی درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران،  اظهار کرد: پس از تجهیز مبادی ورودی محدوده کنترل آلودگی هوا به سیستم کنترل مکانیزه شاهد آن بودیم که برخی افراد از خیابان‌های یک طرفه‌ای که مبادی خروجی محدوده زوج و فرد سابق محسوب می‌شود، وارد محدوده شده و در واقع دو تخلف ورود ممنوع و ورود غیرمجاز به محدوده (کنترل آلودگی هوا) یا همان زوج یا فرد سابق را به صورت همزمان مرتکب می‌شوند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: اکنون مبادی خروجی محدوده «کنترل آلودگی هوا» نیز به سیستم کنترل مکانیزه مجهز شده است که در این راستا تاکنون ۱۲۰ خروجی محدوده کنترل آلودگی هوا به دوربین پلاک‌خوان مجهز شده است.

وی گفت: کسانی که از خروجی‌ها وارد محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا طرح ترافیک شوند، هم بابت ورود ممنوع و هم برای ورود غیرمجاز به محدوده جریمه خواهند شد، این در حالی است که ورود غیرمجاز برخی از خودروها به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا از محورهای خروجی، خطرات زیادی را به دنبال دارد و ایمنی را در این معابر به شدت کاهش داده است که امیدواریم با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در خروجی‌های این محدوده شاهد از بین رفتن این تخلفات در شهر باشیم.

پورسیدآقایی اظهار افزود: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با یک هزار و ۴۰۰ دوربین، ثبت تخلف ورودی محدوده‌ی طرح ترافیک از طریق ۹۲ دوربین و ثبت تخلف ورودی محدوده کنترل آلودگی هوا از طریق ۱۱۱ دوربین صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: روزانه ۱۰ میلیون رکورد از طریق دوربین‌های سطح شهر گرفته می‌شود که از این میزان ۱۵ هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.

کد خبر 381022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.