زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود

تحولات سیاسی امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌‎های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری سیاسی خود به ارائه برگزیده اخبار منتشر شده در رسانه های کشور می پردازد:

زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) صبح دوشنبه در بازدید میدانی از یگان های نیروی دریایی ارتش و سپاه در استان هرمزگان (سواحل و جزایر) و در جمع فرماندهان، اظهار کرد: ملت شریف ایران در دوران دفاع مقدس هزینه‌های جنگ و دستاوردهای آن را با همه وجود درک کرده است.
وی افزود: به همان اندازه که از وقوع جنگ با اشراف اطلاعاتی، حکمت و دوراندیشی و با قدرت مراقبت خواهیم کرد، برای تحمیل هزینه‌های سنگین به متجاوز بسیار بیشتر از گذشته آماده و چابک هستیم و به سرعت تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
سرلشکر رشید ادامه داد: ما هشدار می‌دهیم که زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود. آمریکا باید از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته باشد که موجب تحمیل هفت هزار میلیار دلار و ۷۰ هزار کشته و مجروح به این کشورها شد و در محاسبات خود برای تصمیم گیری دچار اشتباه بدون بازگشت نشود.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه تردید در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه دشمن به جزایر و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی ایران اسلامی پاسخ قوی و پشیمان کننده خواهند داد.

ورود حزب ندای ایرانیان به انتخابات مجلس با پرچم حزبی و مستقل

حزب ندای ایرانیان، سه نظرسنجی انتخاباتی در میان اعضای خود برگزار کرده است.
در بخش اول ۸۷.۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موافق ورود حزب ندای ایرانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی و معرفی کاندیدا بودند. در مقابل ٩.٩ درصد مخالف ورود به انتخابات بودند.
در بخش دوم نظرسنجی مذکور ۶۰.۵۰ درصد از شرکت کنندگان موافق ورود حزب ندای ایرانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی با پرچم حزبی و مستقل از جریان‌های سیاسی (ائتلاف‌های سیاسی) هستند و ٣٣.١ درصد مخالف حضور مستقل بودند.
در بخش سوم ۸۹.۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند"اعتماد عمومی به جریان اصلاحات کاهش پیدا کرده و روش‌های گذشته در انتخابات پیش رو موفق نخواهد بود. ۶.۴ درصد مخالف این دیدگاه بودند.

مسئولان از حاشیه سازی پرهیز کنند

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضائی با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی، اولویت اول کشور را معیشت مردم، رونق تولید، مقاومت و ایستادگی و صیانت از ارزش پول ملی دانست و از همه مسئولان خواست که ضمن پرداختن به اولویت‌ها از طرح هرگونه مباحث حاشیه ای که اذهان عمومی را مشوش می سازد، پرهیز کنند.

برخورد با "کشف حجاب" در فرودگاه‌ها

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از برخورد با کشف حجاب در محیط فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: مأموران پلیس اگر مواردی را مشاهده کنند که پوشش افراد مروج مدل‌های غربی است، حتماً با آن برخورد خواهد شد. سردار حسن مهری در گفتگو با ایسنا گفت: در مورد برخورد با کشف حجاب ما دستورالعمل سازمانی داریم و مقامات قضائی هم از پلیس حمایت خوبی کرده‌اند. وی با بیان اینکه با کشف حجاب در فرودگاه‌ها برخورد می‌کنیم، گفت: مأموران پلیس اگر مواردی را مشاهده کنند که پوشش افراد مروج مدل‌های غربی است، حتماً با آن برخورد خواهیم کرد. فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درباره اینکه آیا امکان جلوگیری از سفر افراد بدحجاب نیز وجود دارد؟ اظهار کرد: ممکن است از سفر جلوگیری شود. برای چنین افرادی پرونده قضائی تشکیل شده و تحویل مقامات قضائی خواهند شد.

حجاریان: یکی از اهداف آمریکا تجزیه ایران است

سعید حجاریان یکی از اهداف آمریکا را تجزیه ایران دانست و گفت: البته مردم مقاومت خواهند کرد. وی در گفتگو با انصاف نیوز گفت: زمانیکه آمریکا می‌گوید همه‌ گزینه‌ها روی میز است، باید به این نکته توجه کرد که یکی از گزینه‌های او و به‌خصوص هم‌پیمان‌های منطقه‌ای‌اش تجزیه‌ ایران است. چندی پیش، جان بولتون از لفظ مجعول «خلیج عربی» استفاده کرد و بعید نیست، دست‌اندرکاران دولت فعلی آمریکا در هم‌آوایی با کشورهای خلیج فارس ادعاهایی درباره‌ جزایر سه‌گانه مطرح کنند و احیانا در یک درگیری محدود این جزایر را تصرف کنند.. البته کسانی که در میان اپوزیسیون آریایی ادعای تمامیت ارضی می‌کنند، معلوم خواهند کرد فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان/ آنگه شود پدید که از ما دو مرد کیست!

تحریم رهبری بیشتر به جوک شبیه بود

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: آمریکایی‌ها برای پاسخ به حقارتشان در برابر اقدام قاطع ایران، مقام معظم رهبری را تحریم کردند. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تحریم مقام معظم رهبری به جوک بیشتر شبیه است، گفت: این اقدامات نشانه کم آوردن آمریکایی‌ها در برابر ایران اسلامی است. وی ادامه داد: ایران با قدرت به تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم کشورمان پاسخ داد و آن‌ها محکوم بودند و نتوانستند پاسخ دهند و روی به تحریم آوردند. مرعشی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای پاسخ به حقارتشان در برابر اقدام قاطع ایران مقام معظم رهبری را تحریم کردند، یادآور شد: آمریکایی‌ها علاقمند به مذاکره با ایران هستند چرا که می‌دانند هیچ راهی ندارند و می‌خواهند مسیر غلط در پیش گرفته را جبران کنند.
 
صدا و سیما، ما را یاد تلویزیون‌های بلوک شرق دهه هفتاد می‌اندازد

فواد ایزدی در میزگرد "ایران و آرایش جنگی" که توسط انجمن اندیشه و قلم برگزار شد گفت: من در مناظره با آمریکایی ها، وقتی آن‌ها از تسخیر سفارت شروع می‌کنند، معمولا از کودتای ٢٨ مرداد استفاده می‌کنم. وی افزود: مصدق نه حزب اللهی بود نه موشک داشت، اما آمریکایی‌ها علیه او تحریم و توطئه کردند و آخر هم با کودتا او را سرنگون کردند. کارشناس اصولگرای تلویزیون ادامه داد: این نقد را به سیاست خارجیمان وارد می‌دانم که نتوانسته است افکار عمومی جهانی را برای عدم مذاکره با آمریکا در این شرایط، خوب توجیه کند که آمریکایی‌ها آماده مذاکره نیستند و پرچم مذاکره را از دست جنگ طلب‌های آمریکا بگیرند.

درصورت اقدام مناسب اروپا کاهش تعهدات برجامی ایران برگشت‌پذیر است

سید عباس موسوی در حاشیه مراسم ختم مرتضی صفاری نطنزی نماینده فقید نطنز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: پیام ما درباره اینستکس به اروپایی‌ها منتقل شده و امیدواریم گام‌های مهم و عملیاتی تری را از سوی آنها شاهد باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه رایزنی‌ها با اروپایی‌ها درباره اینستکس ادامه دارد و پیام ایران به طرف اروپایی منتقل شده است، گفت: ما به اروپایی‌ها اعلام کردیم که اگر گام‌های عملی تر، ملموس‌تر و کامل‌تر بردارند اقدامات کاهش تعهدات ایران قابل بازگشت است وگرنه ادامه خواهیم داد.
سید عباس موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اینستکس توانسته خواسته‌های ایران را برآورده کند هم گفت: اینطور که می‌بینید و خبرها منتشر شده این خواسته جمهوری اسلامی ایران و مطالبه ملت ایران نبوده، رایزنی‌ها ادامه دارد و پیام ما به طرف‌های اروپایی منتقل شده است.
وی ادامه داد: البته چند روزی یعنی هفت، هشت، ۱۰ روز وقت است، امیدواریم بتوانند گام‌های مهم و عملیاتی‌تر نسبت به اجرایی کردن موضوع بردارند.
موسوی در پاسخ به این پرسش که اگر این گام‌ها برداشته نشود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: اگر بر ندارند قطعاً جمهوری اسلامی ایران گام دوم را بر خواهند داشت.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا ذخایر اورانیوم غنی سازی ایران از مرز ۳۰۰ کیلو گذشته است، گفت: دوستان انرژی اتمی در این باره بهتر می‌توانند پاسخ دهند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این خبر درست است که ایران می‌خواسته پنجشنبه گذشته ذخایر اورانیوم را از ۳۰۰ کیلو بیشتر کند اما به خاطر عملیاتی شدن اینستکس متوقف کرده است؟ گفت: از این تحلیل خبر ندارم اما دوستان انرژی اتمی می‌توانند اطلاعات دقیق را بدهند و پاسخ دهند.
موسوی در پاسخ به این سئوال که آیا شما این موضوع را تأیید یا تکذیب نمی‌کنید، گفت: من خبر ندارم.

باید پول نفت به اینستکس واریز شود

بیژن زنگنه امروز در بدو ورود به هتل کوبورگ وین، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال دیگری درباره سازوکار اینستکس عنوان کرد: اگر اینستکس را به عنوان یک عملیات در نظر بگیرند، بدون واریز مطمئن پول به آن و یا با واریز سه یا چهار میلیون دلار یا یورو، این سازوکار پاسخگو نیست؛ باید پول نفت به آن واریز شود.
وزیر نفت در پاسخ به این سئوال که آیا شما با تمدید ۱۲ ماهه توافق کاهش تولید هم موافق هستید؟ عنوان کرد: حتی اگر سه سال هم بخواهد تمدید شود، مشکلی نیست اما همانطور که قبلاً هم گفتم، هر وقت تحریم‌ها برداشته شود، تا هر میزانی که بتوانیم نفت بفروشیم، کوتاهی نخواهیم کرد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا می‌خواهید اوپک درباره آمریکا و تحریم‌ها بیانیه بدهد، عنوان کرد: تحریم‌های ما در اوپک نیست؛ بعضی اعضای اوپک می‌خواهند بگویند اوپک یک سازمان غیرسیاسی است. اما از اوپک به عنوان ابزار بزرگ ضد ایران و یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.

کد خبر 381020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.