خودکشی یک دانشجوی دختر در قم/ منشی به اتهام قتل مدیرعامل محاکمه شد

در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا از اجرای طرح رتبه بندی معلمان تا خودکشی یک دانشجوی دختر در قم و آتش سوزی گسترده در مراتع کرمانشاه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منشی جوان یک شرکت که متهم است با همدستی دوستش، مدیرعامل شرکت را کشته است پس از لغو حکم اعدامش، صبح دیروز بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران مقابل قضات ایستاد تا محاکمه شود.

 ماجرا از روز بیست و نهم دی سال ۹۰ با ناپدید شدن مدیرعامل یک شرکت خصوصی فروش شیرآلات در جنوب تهران شروع شد.خانواده این مدیرعامل با مراجعه به اداره پلیس گفتند: سامان مدیر یک شرکت است که دیروز از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته درحالی‌که گوشی موبایلش هم خاموش است.

تلاش پلیس برای افشای راز ناپدید شدن این مرد ادامه داشت تا اینکه ۱۱ ماه بعد روشن شد اموال سامان طی سندی به یک مرد ۳۸ ساله به‌نام فرید انتقال یافته که به شرکت رفت و آمد داشته است.فرید که خودش را وکیل سامان معرفی می‌کرد به کارآگاهان گفت: سامان به من گفته بود اموالش را به‌نام خودم سند بزنم و در فرصت مناسب آنها را بفروشم.در حالی که مدرکی علیه فرید در دست نبود اظهارات نگهبان شرکت مسیر رسیدگی به پرونده را وارد مرحله تازه‌ای کرد و یکی از دوستان صمیمی فرید به‌نام مهدی که منشی شرکت بود دستگیر شد.

مهدی در بازجویی گفت:ما به طمع تصاحب اموال سامان و در فرصتی مناسب او را داخل شرکت کشتیم و جنازه‌اش را داخل کارتن‌های گالوانیزه گذاشتیم و آن را کف حیاط شرکت دفن کردیم.با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داد بقایای جنازه دفن شده سامان کشف شد و پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی با سیم برق تشخیص داد.

پس از محاکمه متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری تهران قضات فرید و مهدی را به قصاص محکوم کردند اما پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و با توجه به انکارهای مهدی در دادگاه که مدعی بود فقط در حمل جسد کمک کرده است، حکم قصاص وی تأیید نشد.

به این ترتیب وی دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد تا بار دیگر محاکمه شود.در ابتدای جلسه اولیای دم برای مهدی حکم قصاص خواستند.

خودکشی یک دختر دانشجو در دانشگاه قم

یک دختر دانشجو در دانشگاه قم فوت کرد.

اورژانس ۱۱۵ قم اگر چه به سرعت به محل حادثه رسید اما این حادثه از طبقه چهارم خوابگاه انجام شده بود و دختر دانشجو در دم فوت کرد.

حداقل یک بار با کارت سوختِ شخصی بنزین بزنید

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی توضیحاتی به دارندگان کارت هوشمند سوخت توصیه کرد که حداقل تا پایان تیرماه یک بار با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند.

 در متن این توضیحات آمده است: "نظر به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی و با توجه به برنامه عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت از ۲۰ مرداد ماه امسال، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند، به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت، مالکان تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها تا پایان تیرماه حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود استفاده و در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، به آدرس سایت wwww.niopdc.ir مراجعه کنند."

به‌تازگی نیز امیر وکیل‌زاده مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی از تاریخ ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: این طرح را با هدف جلوگیری از سوءاستفاده و مقابله با قاچاق سوخت اجرایی خواهیم کرد.

برگزاری آزمون برای معلمان حق التدریسی

۱۰۵ هزار نفر از معلمان حق التدریسی، خدمات شرکتی و مهدکودک های فعالِ قبل از سال ۹۱، می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

سیدجواد حسینی سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش گفت: برای به کار گیری این معلمان قید نیاز آموزش و پرورش به لحاظ جنسیت، منطقه و رشته نیز مد نظر است.

 سید جواد حسینی افزود: مقدمات به کارگیری شماری از  قبول شدگان در آزمون برای اول مهر انجام می شود.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از مهرماه

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در رتبه بندی بحث مهم سنجش صلاحیت معلمان است که در دستور کار قرار گرفته و در کنار رتبه بندی انجام می‌شود. تلاش  می‌کنیم تا رتبه‌بندی معلمان تا شهریور ماه امسال انجام شود.

سیدجواد حسینی ادامه داد: دو هزار میلیارد تومان برای سنجش صلاحیت معلمان و رتبه‌بندی آنها در نظر گرفته شده که امید داریم تا مهرماه این کار صورت گیرد.

میزان آب مورد نیاز بدن هر فرد چقدر است؟

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت مصرف آب روزانه مورد نیاز بدن، گفت: اهمیت حفظ این تعادل تا به آن اندازه است که چنانچه ۱۰ درصد آب بدن از دست رود، موجب اختلالات شدید در بدن می‌شود و اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد، مرگ رخ می‌دهد.

  این کارشناس با اشاره به اینکه آب بیشترین قسمت وزن بدن ما را تشکیل داده است، گفت: آب همچنین نقش مهمی از جمله شرکت در ساختمان و عملکرد دستگاه گردش خون، ایجاد محیط مناسب برای انجام واکنش‌های بدن، شرکت در فرآیندهای هضم، جذب و دفع مواد در بدن برعهده دارد.

وی با بیان اینکه آب از سه طریق به بدن می‌رسد، گفت: نوشیدن آب سالم و انواع نوشیدنی‌ها، خوردن انواع میوه‌ها و سبزی‌ها و سایر مواد غذایی و آبی که در اثر واکنش‌های مختلف در درون بدن تولید می‌شود که به آن آب متابولیک گفته می‌شود. همچنین آب از طریق پوست، تنفس، ادرار و مدفوع دفع می‌شود.

کاویانی با اشاره به میزان آب مورد نیاز بدن (بر حسب کیلوگرم وزن بدن)، تصریح کرد: بزرگسالان ۳۵ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، کودکان ۶۰-۵۰ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن و شیرخواران ۱۵۰ میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به آب نیاز دارند.

وی ادامه داد: به طور کلی جیره مناسب آب روزانه برای بزرگسالان ۲ تا ۲.۵ لیتر (۱۰-۸ لیوان) است که بستگی به اندازه بدن دارد، اما نیاز زنان شیرده ۷۰۰-۶۰۰ میلی لیتر در روز افزایش می‌یابد.

آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از وقوع یک فقره آتش سوزی در سطح ۵۰ هکتار از اراضی و مراتع دو روستای این شهرستان خبر داد.

به گفته سرهنگ حسین براری این آتش سوزی پس از حدود ۳ ساعت تلاش بی وقفه نیروهای امدادی، پلیس، آتش نشانی و اهالی این روستاها مهار شد.علت وقوع این آتش سوزی گسترده از سوی پلیس در دست بررسی است.

کد خبر 380999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.