۸۰ هزار دانشجو برای رفع بحران کمبود معلم جذب شد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاه به اهداف بلند مدت این دانشگاه گفت: ۸۰ هزار دانشجو طی امسال و سال گذشته دانشجو برای رفع بحران کمبود معلم در دانشگاه فرهنگیان جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جشن اختتامیه بخش هنری بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به سیاست غلطی که قبلا در خصوص دانشگاه فرهنگیان اتخاذ شده است، اظهار کرد: رویکرد غلط تعریف شده در این دانشگاه باعث شده تا امروز با کمبود ۳۰۰ هزار معلم در کشور رو بهه رو باشیم و این آمار تا چهار سال آینده به ۶۰۰ هزار معلم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهداف بلند مدت این دانشگاه افزود: برای این امر طی امسال و سال گذشته ۸۰ هزار دانشجو جذب کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از کمبود معلم را در مدارس کشور جبران کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه جذب و آموزش این تعداد دانشجو سختی‌های زیادی را نیز دارد، ادامه داد: کمبود امکانات و کمبود خوابگاه از جمله مشکلاتی است که در این راه کار ما را سخت خواهد کرد اما هدف ما برافراشته کردن پرچم تربیت معلم است و در این مسیر می‌کوشیم.

محمدی با بیان اینکه باید معلم جامع شرایط باشد، اظهار کرد: راهبرد دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم نگاه به تربیت همه جانبه است نه تربیت یک بعدی و ماموریت اصلی ما در این راه، تربیت معلم جامع شرایط، ارزشی و مهارتی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهگیان طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، تصریح کرد: انتخاب به عنوان بهترین دانشگاه کشور، برگزاری مناظره‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های داشنجویی از جمله اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان در این راه است که باید تداوم داشته باشد.

محمدی از حضور ۱۷ هزار نفری دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: حضور این تعداد بیانگر این است که راه درستی را پیش گرفته ایم و امیدواریم که این مشارکت بیشتر شود تا بتوان به هدف اصلی یعنی تربیت معلم شش ساحتی رسید.

کد خبر 380974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.